מעצבי פנים מובילים

0
3370
מעצבי פנים מובילים

עולם עיצוב הפנים אחראי על לא מעט מקומות יפים וחללים מעוצבים בהם גם לכם ודאי כבר יצא לבקר. אם חשבתם שבמלון בו נפשתם או בחנות בה קניתם הצבעוניות נבחרה מעצמה, התאורה צצה משומקום או הריהוט הגיע לבד- אתם טועים. מי שאחראי לכל אלה ולתוצאה המרהיבה הם מעצבי פנים שלמדו את רזי המקצוע בבתי ספר לעיצוב, ועם הרבה כשרון והשראה מעצבים עבורנו עולם יפה יותר.

וכמו בכל תחום- יש גם כאלה שמצליחים להטביע את חותמם בדפי ההיסטוריה ולהפוך לשם הכי חם בעולם המקצועי. קבלו כמה מהשמות הלוהטים של עולם עיצוב הפנים, מובילים שהפכו למעצבי על מבוקשים וזכו בפרסים יוקרתיים בזכות יצירותיהם הנחשבות למושא הערצה וחיקוי:

קלי הופן

את השם קלי הופן בהחלט קשה לפספס, שמה הולך למרחוק, הרבה מעבר לממלכה הבריטית בה היא מתגוררת. עם ספרים פרי עטה, שם שהפך למותג ועיצובים מלאי השראה אין פלא שהאישה הביונית הזאת החלה את דרכה כמעצבת פנים כבר בגיל 16. אחרת באמת אי אפשר להבין איך הספיקה כל כך הרבה… מאחוריה רשימה ארוכה של עיצובים מעוררי קנאה, ביניהם מחלקה בבריטיש איירוויס. סגנונה האישי המתבטא בצבעוניות טבעית וניטראלית בגוונים הרמוניים ושקטים הפך למודל לחיקוי עבור רבים.

קארים רשיד

קארים רשיד הוא מעצב שעושה בית ספר לכולנו ומלמד מעצבי פנים שהשמיים הם הגבול, כשהוא מכתיב סטנדרט גבוה במיוחד. מלונות יוקרה סביב העולם, מסעדות, בנקים וחפצים שימושיים, קארים רשיד לא מסתפק בארבע קירות, הוא חולם לעצב את העולם כולו ולמלא אותו בצבעים עליזים ונועזים, גירויים וצורות שהפכו יחדיו לסמל ההיכר שלו.

פיליפ סטארק

מעצבי פנים רבים חולמים לעצב דירה של נשיא, אך פיליפ סטארק עשה זאת כבר ב-1982. מאז עיצוב דירתו של נשיא צרפת פרנסואה מיטראן ועד היום הספיק לעצב אייקונים ופריטים ייחודיים הנחשקים בקרב אספנים בכל העולם. גם את ישראל סימן ב-"וי" עם פרוייקט מגדלי Yoo שבעיר תל- אביב. חדשנותו בשילובי חומרים יוצאי דופן ותרומתו בפריטים מלאי השראה.

מרסל וונדרס

מילאנו, ניו-יורק, אמסטרדם, לונדון, מקסיקו, מיאמי- עושה רושם שמרסל וונדרס כבר הספיק לעצב בכל מקום בעולם. גם אצלנו כבר ביקר. הוא עיצב מלונות, בניינים, חנויות, ובכולם השאיר חותם אישי מקורי, חדשני ולא מרוסן. הוא מעצב גם חפצים, שהמוכר בהם הוא כיסא עשוי סיבי פחם ארוגים כמקרמה. מרסל נחשב שם דבר ועיצובי הפנים שלו תיאטרליים, מרהיבים ותופסים את רוח הזמן- הם ייחודיים ועל זמניים, אינם מוכתבים מאופנה כלשהי אלא מסגנונו האישי והייחודי.

רון ארד

גם כאן אנחנו על המפה, עם גאווה ישראלית גדולה בתחום- בוגר בצלאל שהפך למעצב ואדריכל בולט. רון ארד הוא בעל חברה לעיצוב ואדריכלות, זכה בפרסים בינלאומיים והציג תערוכות במוזיאונים חשובים בכל העולם. מוזיאון העיצוב בחולון עבר תחת שרביטו של ארד, הצליח להדהים רבים ולקבל הכרה בינלאומית.

נפתח לכם התיאבון? אם חמשת המופלאים האלה סקרנו אתכם, תוכלו לקרוא על מעצבי פנים רבים וטובים נוספים, ואולי גם לבקר ביצירותיהם מעוררות ההתפעלות…

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here