וילונות לבית – לכל חלון מגיע וילון

0
2108
וילונות לבית – לכל חלון מגיע וילון

היו לא מעט שנים בהן הייתה מגמה של עיצוב מינימליסטי שהורידה מחלונות הבתים את הווילונות והותירה את החלונות חשופים, אחרי המגמה הצבעונית של שנות הוינטאג' 1950-1970 אשר בהן בכל בית ישראלי נתלו וילונות בצבעי חרדל, חום צהוב, או לחלופין ירוק וכחול עם דוגמאות גיאומטריות או פרחים ענקיים.

ואז בשנות התשעים הגיעה המינימליזם. העיצוב הקלאסי הכבד, פינה את מקומו לחלל מרווח, נקי. כמה שפחות צבעים, אנמי לגמרי. וילונות היו אאוט וכולם הלכו על "רואים את הנוף" מהחלון.

אבל מאז התערבבו המון סגנונות יחד. הקלאסי נשאר קלאסי והמודרני חוזר כבר כמה שנים בגדול עם וילונות לבית, אבל עם חומרי גלם חדשניים ומראה נקי ואסתטי. הרבה פחות מקושקש וצבעוני. יותר בהיר, הרבה לבן, קרם ודגמים חדשים של וילונות שמוסיפים רוגע ושלווה לאווירה ומשתלבים נפלא עם בתי תאורה נקיים.

וילונות גלילה 

וילונות גלילה משווקים היום בכל מיני דגמים, צבעים וחומרים. מדובר על וילון שעשוי מבד דוחה אבק, שעבר תהליך של עיבוד כך שיהיה עמיד מול קרני השמש. וילון גלילה יכול להיות ידני או חשמלי. יש גם וילונות גלילה שנעשים מבדים החסינים לאש, ויש להם תו תקן ישראלי. 

וילונות לבית מסוג גלילה כוללים פתרון של הגפת התריסים או פתיחתם לפי הצורך. הרבה פעמים גם מתקינים אותם מתחת לווילון דקורטיבי כדי לייצר האפלה ולמנוע חדירה של קרני השמש. 

יש גם וילונות גלילה מבדים עם חדירת אור שמסננים את קרני השמש ויוצרים תאורה טבעית מיוחדת או וילונות גלילה מרשת צרפתית, אשר אפשר כאשר רוצים, גם לראות דרכם את הנוף. זהו אחד מדגמי הווילונות הכי חדשניים היום. 

וילונות רומאים לבית 

וילונות רומאים מתאימים מאוד לבית בסגנון מודרני, המבקש לשמור על ניקיון של חלל ואסתטיקה. וילונות לבית מהסוג הזה אפשר לתלות בחדר האורחים,  חדר השינה ובעצם על כל חלון בבית. יש להם מראה מינימליסטי והם עשויים מבדים רכים או עבים ותפורים בצורה של קפלים הנאספים בגלילה מעלה. 

יש גם וילון רומאי רך, עם תפירת קיפולים מוקפדים במרווחים שווים ובקווים ישרים. הקפלים הנם לרוחב הבד ומייצרים איזה מראה מדויק ונקי. אפשר לרכוש אותם ידניים או חשמליים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here