סגנונות אדריכלות נוף

0
4670
סגנונות אדריכלות נוף

הגינות המתאימות ביותר בישראל הינן גינה חסכונית במים וכן גינה ארץ ישראלית

אם תשאלו אותי כל מה שקשור בעיצוב וכן תכנון גינות או אדריכלות נוף הינה אומנות בפני עצמה. לעצב מקום מסויים, להוסיף לו פרטים, בניינים, כבישים ועוד ועדיין שייראה יפה, טבעי ויהיה נגיש זה לא עניין של מה בכך. הדבר נכון גם כאשר אנו עוסקים בעיצוב גינות, יש צורך לדעת אלו פרחים מתאימים עם אלו, סגנון העיצוב, האווירה שהגן משרה והנגישות לכל צמח.

סגנונות עיצוב גינות

כאשר אנו מדברים על עיצוב גינות מרפסת, אנו בעצם מתאימים את הגינה לקווים האדריכליים של הבית, לאופי האנשים שדרים בבית וסוג הפעילות הרצוייה בגינה ובחצר. להלן מספר סגנונות גינה פופולאריים המתאימים לאקלים הארץ-ישראלי ומאפייניהם:

  • גינה ארץ ישראלית – מתייחסת לסלעים ולטופוגרפיה של האיזור, דימויים חקלאיים ונופיים וכן לצמחיית בר. משלבת בריכות נוי, טראסות וסלעות מחומרים מקומיים.

  • גינה ים תיכונית – מבחר יסודות הקשורים עם אדריכלות נוף באים לידי ביטוי כמו אבן, עץ וברזל ובשלל צבעים ומינים של צמחים כאשר חלקם יובשניים כיאה לאקלים שלנו.

  • גינה כפרית – מתאים לגינות קטנות בעלות מראה חופשי, הדשא בה מועט והצמחייה היא שתופסת מקום דומיננטי עם ערוגות צמחייה רחבות ומשרה אווירה כפרית גם בסביבה עירונית.

  • גינה מינימליסטית – נעשה בצורות גיאומטריות ברורות עם קווים ישרים, צמחייה גזומה בצורה נקייה ומסודרת, צבעים אחידים לאווירה של שקט וטוהר, מסמל כיוון מודרני להתחלה חדשה.

  • גינה טרופית – מאופיינת בהצללה, ניתן לתכנן את איזור ההצללה לכל הגינה או רק לחלקים מסויימים בה, הצמחים יהיו בעלי צורות מגוונות ומרקם עלים מעניין אשר משרה תחושה של הליכה בג'ונגל.

  • גינת ציפורים – גינה אשר מושכת פרפרים וציפורים מבטאת רצון לשלב טבע חי בגינה ולהוסיף לה חיוניות ותנועה. בגינה נדאג למקורות מים, צמחי פרי וזרעים כאשר כל אלה ישמשו מקור מזון לציפורים וכך תמשוך הגינה חיים אלה. כמו כן, הגינה תאופיין גם בשיחים למסתור, קינון והגנה.

תכנון גינות כמו גם עיצוב גנים הינם מרכיבים חשובים לא רק בבתים פרטיים אלה גם בכל אשר קשור בנושא אדריכלות נוף ולכן אדריכלי נוף שונים צריכים לדעת איזו גינה לעצב באיזה מרחב, אלו כבישים לתכנן (ישרים, מעוקלים, גשר מעל מקור מים, פארק או צמחייה וכו') ובעצם מדובר בתכנון ברמה היקפית ומרחבית יותר.

לכן, אדריכלי נוף רבים עושים שימוש בסגנונות עיצוב נוף מגוונים כדי לשלב גם צמחייה נכונה בפארקים שונים עם גישה קלה, ידידותית אליה ללא הרבה רעש ולכלוך, או אם מדובר בפארק שעשועים אזי סגנון עיצוב הנוף יהיה שונה וכן הצמחייה בו, סביבו ומאפיינה למקום.

אלמנטים לקחת בחשבון

ישנם מספר אלמנטים לקחת בחשבון לפני כל עיצוב גינה. התאימו את הגינה, מאפייניה, אלו פרחים וצמחייה היא תכיל ואופייה לאופי שלכם ושל הבית. אל תעצבו גינה מסויימת כי היא היפה ביותר, עצבו גינה שגם תהיה שימושית ופרקטית בהתאם לתחביבכם ומאפיינכם. תוכלו גם להתייעץ עם אדריכלי נוף או מעצבי גינות לצורך כך.

אם הילדים שלכם אוהבים לשחק בגינה אזי דאגו כי יהיו מעט סלעים, אבנים וברזלים בגינה ויותר צמחייה רכה ודשא. אם אתם אוהבים יותר שקט אזי גינה המושכת ציפורים אינה המתאימה לכם. אם אתם אוהבים צבעוניות ואור אזי תעדיפו גינה עם שלל עיצובים וסגנונות פרחים.

כמובן גם הכיוון אליה גינתכם יוצאת חשובה כך שאם ברוב שעות היום ישנה שמש חזקה תעדיפו גינה טרופית המאופיינת בהצללה ואם גינתכם לא סובלת משמש חזקה אזי גינה אחרת אולי תתאים ותהיה נוחה יותר.

כל אלה הינם מרכיבים חשובים אשר יש לקחת בחשבון ולתכנן טרם עיצוב גינה ובחירת מאפייניה.

מחפשים אדריכל נוף ועיצוב גינות – צרו קשר כפיר פישר – 054-246065.

טיפים בעיצוב גינות

1. העזרו בקיפודים בגינה לסילוק ערצבים וחשופיות.

2. במקרה של מזיקים טפלו בהם מיד לבל יעברו לשאר הצמחים בגינה.

3. מומלץ לשלב בגינה צמחים רב-עונתיים אשר ימלאו את החלל.

4. בתקופת הקיץ השקו את הגינה פעמיים ביום בשעות הבוקר והערב.

5. להשגת מראה משופר ובריא של דשא מומלץ לדשנו ע"י זיבול פעם בשלושה שבועות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here