שעון קיר כפריט עיצובי

0
3114
שעון קיר כפריט עיצובי

שעוני קיר מלווים את האנושות כבר הרבה מאות שנים, ועברו שינויים לא קטנים במהלך התקופה הזו. עד היום אפשר למצוא במקומות שונים בעולם שעון קיר אשר נועד לעטר מבנה ציבורי חשוב, ובנוסף לכך התפתחו עם הזמן שעוני הקיר הביתיים אשר מהווים פריט עיצובי לכל דבר. כיום כמובן כבר אין יותר צורך להסתפק בשעון הקוקייה הפשוט של פעם, ואפשר למצוא מגוון רחב מאוד של שעוני קיר חדישים ומעוצבים. שימוש נכון בתכונות העיצוביות שמספק כל שעון קיר יכול להביא לתוצאה הרמונית אשר משתלבת בצורה אסתטית עם שאר העיצוב של החלל בו מוצב השעון.

שעון מעורר לקיר הוא אלמנט עיצובי דינמי, כיוון שבניגוד לתמונה או לקישוט אחר שתלוי על הקיר הוא נמצא בתנועה מתמדת. בין אם מדובר בשעון מחוגים או על שעון קיר בעל תצוגה דיגיטלית (או שילוב כלשהו של שני הסוגים), שעון הקיר יוצר תחושה נעימה של זרימה בלתי פוסקת בחלל, והתקדמות קצבית שיכולה בשימוש נכון ליצור אפקט עיצובי חזק מאוד.

כדי להתאים שעון קיר לחלל מסויים ולהפוך את השימוש בו כפריט עיצובי ליעיל, חשוב להקפיד על כמה כללים. ראשית חשוב לבחור בשעון שהסגנון שלו משתלב עם הרהיטים, החפצים ואפילו צבעי הקירות. כך למשל כאשר הבית מעוצב באווירה מודרנית אשר מתאפיינת במעט צבעים ובצורות פשוטות יחסית, כדאי לבחור בשעון בעל מראה חדיש או אפילו טכנולוגי. שעון קיר כזה ישדרג את המראה ה"היי טקיסטי" של הבית, לעומת שעון בעל מראה ישן יותר (למשל שעון קוקיה).

היבט נוסף שחשוב לזכור כאשר מבקשים לשלב שעון קיר בעיצוב הבית הוא החומרים והצבעים של השעון, אשר צריכים להתאים לשאר החפצים. כך לדוגמא כאשר החדר מאופיין ברהיטים העשויים עץ מלא וכהה, צריך ששעון הקיר יהיה מעוצב בצורה לא פחות דומיננטית כדי שלא "ילך לאיבוד" בין הרהיטים. גם מבחינת גודל השעון צריך לקחת בחשבון את הפרופורציות הכלליות בחדר, ולא לבחור בשעון קטן מדי או גדול מדי. שעון הקיר צריך להיות אלמנט עיצובי בעל נוכחות, אך לא כזה שגונב את ההצגה מרהיטים גדולים יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here