וילונות לבית

0
3130
וילונות לבית

וילונות לבית משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב הבית. עיצוב הבית מצידו משחק תפקיד מרכזי אווירה, באטמוספרה, בתחושת הנוחות והנינוחות, באפשרויות המרגוע והשלווה, והיעילות שהיינו דורשים מבית להכיל: כל זאת מעבר לאירוח.

רבים מאיתנו ברוח ההזנחה היומיומית מניחים שעיצוב הוא תחום זניח שעיקר תחום פעולתו אזוטרית, ומביעים תחושה נלעגת לעתים במידה רבה של צדק לנוכח אסונות אסתטיים שמוצגים לנו כשיאי אמנות ועיצוב. מספיק מבט אחד בסגנון סגנונות הלבוש הבלתי קוהרנטי והאקסטרווגנטי והאקסהיביציוניסטי הנהוג להלך בתצוגות אופנה של בתי האופנה הגדולים, או של ליידי גאגא.

אולם בין אם נבין ונודה בכך ובין אם לאו, לעיצוב החדר תפקיד עצום בקביעת תחושתנו בו. נכון הוא שבעיתות חרום ובצוק העיתים נדחק העיצוב לפינה לטובת הביטחון האישי, וניתן להעביר שנים שלמות במקלט או חדר חפור ללא אור ואוויר במקרה הפחות טוב. אולם ברור שדווקא גם במקרים כאלה לאסתטיקה, למרחב, לסידור הפנימי, לצבעים, לטקסטורות ולשאר האלמנטים העיצובים – יש תפקיד מכריע בקביעת איכויות התחושה שלנו. גם כלא עשוי להיות שוחה חשוכה ללא אור ואויר, או כלוב מזהב. וברור שעיצוב טוב מקנה תנאים טובים ויעילים יותר לשימושנו, ותחושת רווחה, אויר ומרחב, ההכרחיים לאיכות הקיום שלנו.

התפקידים השונים של וילונות לבית

וכאן גם נכנס תפקידם המשמעותי של הוילונות לבית. ראשית פעולתם של וילונות לבית בקרוי והצללה מטעמי אור. כלומר- מטרת הראשית של הוילונות בבית היא לאפשר שליטה בכמות האור הנכנסת, ולאפשר עמעום, הפחתה, והצלה בחדרים שדורשים זאת – למשל בחדר הילדים והתינוקות, או בחדר עבודה החשוף מדי לשמש, וכך הלאה. יתרון נוסף לשימוש וילונות לבית שיושם כבר לפני מאות ואלפי שנים, הוא האפשרות להוסיף גם שליטת מה בטמפרטורה. היות והאור מגיע עם קרני השמש, ואלה בתורן גם מחממות את האוויר, ניתן לשלוט בכמות האוויר החם והקרניים המחממות שנכנסות לחדר חם מלכתחילה בצהרי יום קיץ שרבי מהביל בשפלת החוף, או לחילופין להסיט את הווילונות ביום חורף ולאפשר למכסימום מכמות האור אפשרית להיכנס ולחמם במידת האפשר את חלל החדר.

אולם לא בכך מסתיים תפקידם ותפקודם של וילונות הבית כאמצעי יעיל ושמיש לצרכים שונים: הוילונות גם מאפשרים לחצוץ בין חללים הדורשים חציצה, להעניק פרטיות במקרה הצורך למשתמשים שונים בהם, וכמובן גם לקרות במהלך שימוש במתקני הסניטציה בבית – במקלחת ובטוש. על כל אלו יש להוסיף את תפקידם המכריע של וילונות בבית לצביעת הבית, להענקת ארומה חמה וביתית, למשל בוילונות חסרי שימוש אך מלאי יופי בסלון, או מעל חלון המטבח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here