אדריכלים – כשאמנות והנדסה נפגשים

0
2586
אדריכלים – כשאמנות והנדסה נפגשים

אדריכלים הם אלו שמעצבים את הדבר שאנחנו נתקלים בו הכי הרבה במשך היום שלנו, כלומר את המבנים, החללים והבתים שאנו גרים בהם, עובדים בהם ועוברים בהם בשגרת היומיום שלנו. מדובר החל מבתים פרטיים, דרך חנויות ומבנים ציבוריים, עבור בבתי ספר וגני ילדים ועד ושדות התעופה וגורדי השחקים. מלאכתם של אדריכלים היא יצירתית מאוד מחד, ושקולה ומתוכננת היטב מאידך.

עבודתם של אדריכלים

במהלך עבודתם של אדריכלים במרכז הם מחוייבים להתחשב במספר עצום של היבטים ופרמטרים, ואינם יכולים סתם כך להתחיל לשרבט על נייר גובה של בניין ומיקום של חלונות ולהתחיל בבנייה. עבודתם של אדריכלים מתוכננת לפרטי פרטים, וכוללת התחשבות בלוגיסטיקה, במשפט, בהנדסה ובעיצוב. במסגרת עבודתם חייבים אדריכלים להתמצא בניהול בנייה, כתיבת תוכניות בנייה ושרטוט אדריכלי, תוך התחשבות והבנת עבודתם של בעלי מקצוע שונים, המרכיבים יחד כמו פאזל מסובך את המבנה, שניתן לקרוא לו לבסוף בניין. בנוסף, מוכרחים אדריכלים להכיר היטב את התחום המשפטי, על מנת לעמוד בתקנים שקובעת המדינה, ולא להגיע למצב שבו בית נהרס בשל בנייה אי חוקית. לא אחת קורה, כי אדריכלים נעזרים בעורכי דין, כדי לוודא שבנייתו של בית זה או אחר מתבצעת על פי דין. כמו כן, חייבים אדריכלים להתמקצע בחוקי הפיזיקה וההנדסה, בסוגי הקרקעות ובתכנון היסודות, כחלק מהתהליך הבסיסי של תכנון כל מבנה, ועל מנת להבטיח כי הוא בטוח וכי לא יתמוטט. כעת ישנו מקום בעבודתם של אדריכלים ליצירתיות ומעוף.

זהירות! אדריכלים לא מקצועיים לפניך!

בחירה של אדריכלים חייבת להיות שקולה, ומבוססת לא רק על התרשמות חיצונית ממבנים יצירתיים ומיוחדים, שיצרו אותם אדריכלים. התהליך צריך לכלול התעמקות ביכולותיהם של אדריכלים לבצע תכנון מדוקדק, להכיר את החוק, את כללי ההנדסה והלוגיסטיקה, את אנשי המקצוע איתם עובדים אותם אדריכלים, ואת יכולתם להעניק ייעוץ מקצועי מקיף, מידע מפורט על כל התהליכים הדרושים כמו עיצוב דירות קטנות והבנה עמוקה של התהליכים הרבים המרכיבים בניית בתים.

עבודה עם אדריכלים לא מקצועיים עלולה להיות מסוכנת. היזהרו, ווודאו כי אתם פונים אך ורק אל אדריכלים מקצועיים ומוסמכים, שיוכלו להוציא מהכוח אל הפועל את דירת החלומות שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here