מטבח קטן ופונקציונאלי

0
3236
תכנון מטבח קטן
Credit: Pixabay.com

המטבח בבית הוא האזור בו אנו מכינים ומשקיעים זמן בהכנת האוכל שלנו, שיתאים לצרכים שלנו. הוא מכיל אביזרים רבים כמו מקרר, תנור מיקרוגל, כיריים וגם קומקום הדורשים מקום רב. בנוסף לכך, אנו זקוקים למרחב על מנת לאחסן את כלי המטבח השונים כמו סכו"ם, קערות או תבניות ועוד.  כאשר שטח המטבח הוא גדול ניתן להכניס בו בקלות רבה את הדברים שאנו זקוקים להם לעיתים ללא חשיבה מאומצת. אך תכנון מטבח קטן דורש תשומת לב לפרטים הקטנים, תכנון נכון של המרחב כך שיאפשר נוחות בעת השהיה במטבח. כאשר מתכננים מטבח קטן חשוב לנצל כל חלק ממנו בצורה פונקציונאלית וכמובן גם שתהיה אסתטית ויפה.

 

כוח החשמל

ללא החשמל בבית, לא היינו יכולים לבצע את מרבית הפעולות שאנו עושים כיום- בישול, אפייה, צפייה בטלוויזיה, שמיעת מוזיקה והדלקת האורות. לכן, תוכנית חשמל לבית צריכה להיעשות בצורה נכונה, חכמה ומדייקת. חשוב לתכנן ולהבין מהם המיקומים הרצויים לנו מבחינת שקעים תוך הבנה של הצרכים האישיים שלנו, כיום ובעתיד, שכן אנו עשויים למקם יותר מידי נקודות חיבור לחשמל במקום אחד ולפספס מקום אחר. בנוסף, תכנית החשמל נעשית בהתאמה לנכס עצמו תוך שמירה על עמידה בתקנים, מניעת התחשמלות, חיזוק החוטים ווידוא ארון חשמל תקין. מומלץ מאוד לעבור את התהליך יחד עם אדריכל על מנת למנוע טעויות שלא בטוח שניתן יהיה לתקן אותן בשלב מאוחר יותר.

Plan my space הוא סטודיו בבעלותה של מיכל שמאי המתמחה בתכנון מרחב מגורים. מיכל מביאה עמה ניסיון מקצועי רב ועוזרת ללקוחות רבים לתכנן את הדירה האידיאלית בעבורם כדי להפוך את החיים לקלים ונוחים יותר.

 

לעצב עם המגבלות

דירת קבלן היא דירה אשר נבנית לרוב בסטנדרטים אחידים. רוב הדירות מעוצבות על פי הגבלות הקבלן. הקבלן נדרש לעמוד בסטנדרטים ובמכללים מסוימים על מנת לאפשר אכלוס של הדירה, על פי תקנות מסוימות, דבר המשפיע על אפשרויות העיצוב השונות – על החומרים השונים ועל הדרך בה נבנית הדירה והצורה אותה מחלקים. לרוב דירת הקבלן אינה מותאמת ללקוח הספציפי ולכן הוא נדרש לעיצוב מחדש. עיצוב פנים דירת קבלן עשוי להיות מעט מאתגר, כיוון שקיימים קווי מתאר קבועים ואחידים שלא ניתן "לשחק" עמם. בשביל משימה זו, מומלץ להיעזר באדריכלית שתוכל לעזור בעיצוב הבית והתאמתו ללקוח עצמו, גם מתוך המגבלות.

Plan my space הוא סטודיו בבעלותה של מיכל שמאי. מיכל שמאי הנה Space Planner בעלת וניסיון רב בעיצוב והתאמת דירות ללקוח לפי הצרכים שלו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here