עיצוב חדר ילדים שיעזור בפיתוח החשיבה של הילד

0
2719
בין אם אתם שוקלים שיפוץ גדול או סתם רוצים לסדר את החדר של הילד שלכם, הנה כמה עצות שיכולות לעזור לכם לעצב את חדר הילדים כך שתוכלו לפתח גם את החשיבה של הילד. רובנו עברנו את החוויה של כניסה לחדר שבו הרגשנו מיד בנוח. או חדר שמיד מעורר בנו רגשות חרדה בלתי מוסברים. מה יש בסידור של רהיטים בחלל, בתאורה ובצבעים שמשפיעים על הרגשות שלנו באופן כל כך עמוק? לילדים יש תגובות רגשיות חזקות לסביבה שלהם. לכן, חדר הילדים יכול להיות מקום למשחק ומפלט לריכוז, שקט ונעימות, או מקום שמקרין תחושת אסון. הכול תלוי בכך שנקדיש מחשבה שנייה לעיצוב החדר של הילד. עיצוב חדר הילדים מתחיל בילדים עצמם. רצוי שהמעצב יתבונן בילד, בגיל שלו, באהבות, באישיות של הילד, אם הוא פעיל או שקט. חשוב לצפות בילד כשהוא משחק וכמובן גם לשוחח עם ההורים. כך אפשר לקחת בחשבון את כל הגורמים שיעזרו לילד להרגיש בטוח ומאושר ויאפשרו לו להתפתח באופן בטוח ומאושר הן מבחינה נפשית והן מבחינה שכלית. אם רוצים לתת מתנה ליולדת ולהכין לרך הנולד חדר שיתאים לו גם כשיגדל, חשוב להתמקד בעיצוב שיתאים לאורך זמן, ולא בעיצוב קצר מועד. כדאי לקחת בחשבון שחדר מעוצב סביב נושא או דמות דמיונית כלשהי עלול להגביל את היצירתיות של הילד. הגבלת העיצוב מגבילה גם את הילד. חקירה היא חלק חשוב מההתפתחות בילדות וחשוב לאפשר זאת גם בחדר הילדים. רהיטים לא משנה מה התקציב שלכם לחדר הילדים, מומלץ להשתמש ברהיטים איכותיים שיגדלו עם הילד. לכן, כשרוכשים מיטה כדאי לקנות מיטה שתספיק לאורך זמן רב. וברגע שהילד עובר את שלב ההרטבה, זה הזמן להשקיע במזרן טוב יותר. בנוסף, עליכם לחשוב על ארונית לאחסון, או להשתמש בסלים. בכל מקרה, כשבוחרים רהיטים חשוב לקחת בחשבון לא רק את העלות הראשונית אלא גם את תוחלת החיים של הרהיט. צבע ואביזרים האביזרים צריכים להיות הזולים ביותר במסגרת תקציב עיצוב החדר, כי הם ישתנו כשהילד יגדל. כך למשל אם רכשתם מתנה ליולדת שמתאימה לאם ולתינוק, היא כמובן לא תתאים כאשר התינוק יגדל. האביזרים יכולים תמיד להוסיף צבע וממד בחדר שהקירות שלו צבועים בצבע ניטראלי. זאת ועוד, יש הממליצים להשתמש בצבעים מרגיעים כיוון שהחדר משמש גם כחדר שינה, ואזור השינה צריך להיות מקום רגוע. כשזה מגיע לאבזור של חדר הילדים, חשוב לשקול את אישיותו של הילד ואת תחומי העניין שלו. לכן, חשוב שהילד יהיה חלק מהתהליך. כך הילד שלכם יוכל להרגיש גאה ולחוש בעלות על חדרו. בנוסף, מומלץ לחשוב על החדר במונחים של שלושה ממדים, ולא רק שניים. חשבו על הגובה, ולא רק על רמת הרצפה. יש מעצבים המציעים שהחדר יכלול מספר שכבות של עניין כי הילדים אוהבים למשש ולחקור מרקמים, כמו: רך, קשה ומחוספס. חלל ותאורה הסביבה משפיעה על החוויה של האדם. חלל החדר צריך לגרום לתחושה של הגנה, נעימות ומקום שמאפשר חקירה ופיתוח החשיבה.

בין אם אתם שוקלים שיפוץ גדול או סתם רוצים לסדר את החדר של הילד שלכם, הנה כמה עצות שיכולות לעזור לכם לעצב את חדר הילדים כך שתוכלו לפתח גם את החשיבה של הילד.

רובנו עברנו את החוויה של כניסה לחדר שבו הרגשנו מיד בנוח. או חדר שמיד מעורר בנו רגשות חרדה בלתי מוסברים. מה יש בסידור של רהיטים בחלל, בתאורה ובצבעים שמשפיעים על הרגשות שלנו באופן כל כך עמוק?

לילדים יש תגובות רגשיות חזקות לסביבה שלהם. לכן, חדר הילדים יכול להיות מקום למשחק ומפלט לריכוז, שקט ונעימות, או מקום שמקרין תחושת אסון. הכול תלוי בכך שנקדיש מחשבה שנייה לעיצוב החדר של הילד.

עיצוב חדר הילדים מתחיל בילדים עצמם. רצוי שהמעצב יתבונן בילד, בגיל שלו, באהבות, באישיות של הילד, אם הוא פעיל או שקט. חשוב לצפות בילד כשהוא משחק וכמובן גם לשוחח עם ההורים. כך אפשר לקחת בחשבון את כל הגורמים שיעזרו לילד להרגיש בטוח ומאושר ויאפשרו לו להתפתח באופן בטוח ומאושר הן מבחינה נפשית והן מבחינה שכלית.

אם רוצים לתת מתנה ליולדת ולהכין לרך הנולד חדר שיתאים לו גם כשיגדל, חשוב להתמקד בעיצוב שיתאים לאורך זמן, ולא בעיצוב קצר מועד.

כדאי לקחת בחשבון שחדר מעוצב סביב נושא או דמות דמיונית כלשהי עלול להגביל את היצירתיות של הילד. הגבלת העיצוב מגבילה גם את הילד. חקירה היא חלק חשוב מההתפתחות בילדות וחשוב לאפשר זאת גם בחדר הילדים.

רהיטים

לא משנה מה התקציב שלכם לחדר הילדים, מומלץ להשתמש ברהיטים איכותיים שיגדלו עם הילד. לכן, כשרוכשים מיטה כדאי לקנות מיטה שתספיק לאורך זמן רב. וברגע שהילד עובר את שלב ההרטבה, זה הזמן להשקיע במזרן טוב יותר.

בנוסף, עליכם לחשוב על ארונית לאחסון, או להשתמש בסלים. בכל מקרה, כשבוחרים רהיטים חשוב לקחת בחשבון לא רק את העלות הראשונית אלא גם את תוחלת החיים של הרהיט.

צבע ואביזרים

האביזרים צריכים להיות הזולים ביותר במסגרת תקציב עיצוב החדר, כי הם ישתנו כשהילד יגדל. כך למשל אם רכשתם מתנה ליולדת שמתאימה לאם ולתינוק, היא כמובן לא תתאים כאשר התינוק יגדל.

האביזרים יכולים תמיד להוסיף צבע וממד בחדר שהקירות שלו צבועים בצבע ניטראלי. זאת ועוד, יש הממליצים להשתמש בצבעים מרגיעים כיוון שהחדר משמש גם כחדר שינה, ואזור השינה צריך להיות מקום רגוע.

כשזה מגיע לאבזור של חדר הילדים, חשוב לשקול את אישיותו של הילד ואת תחומי העניין שלו. לכן, חשוב שהילד יהיה חלק מהתהליך. כך הילד שלכם יוכל להרגיש גאה ולחוש בעלות על חדרו.

בנוסף, מומלץ לחשוב על החדר במונחים של שלושה ממדים, ולא רק שניים. חשבו על הגובה, ולא רק על רמת הרצפה. יש מעצבים המציעים שהחדר יכלול מספר שכבות של עניין כי הילדים אוהבים למשש ולחקור מרקמים, כמו: רך, קשה ומחוספס.

חלל ותאורה

הסביבה משפיעה על החוויה של האדם. חלל החדר צריך לגרום לתחושה של הגנה, נעימות ומקום שמאפשר חקירה ופיתוח החשיבה. "מקום המקלט" של הילד יכול לכלול חופה מעל המיטה, או מקום לקריאה בפינת החדר. ילדים צריכים מקום ללכת אליו אם הם מרגישים מוטרדים, או אם הם רק רוצים להיות לבד ובשקט.

תאורה בחדר יכולה גם היא להשפיע על החוויה של האדם בחלל. תאורה נמוכה מורידה גירויים ומרגיעה יותר מאשר תאורה בהירה שמגיעה מהתקרה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here