רוצים חדר ילדים מעוצב ומרשים? כך תעשו את זה נכון

0
1473
ציור של כדורים פורחים, קרדיט: אנה עייש

חדרי הילדים קיבלו בשנים האחרונות מקום של כבוד ואם פעם לאימהות היתה חשובה מיטת תינוק ושידת החתלה הרי שהיום מעצבים את החדר ממש כמו שאר חדרי הבית. וזה אומר, בחירת צבע לקירות ותמונות מתאימות, שטיח , רהיטים ופינות אחסון מתאימות.

מה חשוב לדעת כשמעצבים חדר ילדים?

חשוב מאוד לזכור במדובר בחדר בו הקטנטנים היקרים שלנו ישנים מגיל לידה ולכמה שנים הראשונות של חייהם ולכן יש להתאים את העיצוב קודם כל ובראש ובראשונה מבחינה פרקטית ובטיחותית:

-לצבוע את הקירות בצבע ידידותי לסביבה ולא רעיל

-לא להדביק טפטים שאפשר לקלף בקלות

-תמונות ומדפים לתלות במקום גבוה והרחק מהמיטה ומשידת ההחתלה

-לסגור שקעים, לדאוג למעצור לדלת ולחלון ולהחביא כבלים וחוטי חשמל

-לדאוג לשטיח רך, איכותי והיפו אלרגני.

תמונה צבעונית לחדר.
קרדיט: אנה עייש

בחירת הצבעים לחדר הילדים:

בכל שלב העיצוב של החדר תזכרו שמדובר בחדר של ילדים, ולכן הוא צריך להיות שמח וכיפי ומלא שמחת חיים. כזה שהילדים ישמחו לשחק בו במהלך היום וגם יאהבו ללכת לישון בו בלילה. לכן יש שתי אפשרויות- האחת היא לעצב חדר בגווני יוניסקס עדינים ולשלב אלמנטים צבעוניים והשנייה- לעצב חדר צבעוני וכיפי במיוחד.

האפשרות הראשונה– הולכים על בטוח- מכיוון שזה הילד הראשון ואין לדעת כמה זמן יגור בחדר, ואם יוולד לו אח או תיוולד לו אחות ומתי, ניתן להתאים את החדר לשני המינים וגם לטווח גילאים רחב יותר. הדרך הטובה לעשות זאת היא לבחור צבע נטרלי כמו בז', לבן , אפור או אופווייט שמתאים לכולם. את הצבעוניות השמחה ניתן להכניס בספרים ובצעצועים שמפזרים על המדפים ובפינת המשחקים,, בשטיח עם דוגמאות צבעוניות שישבור את האחידות בצבע או בתמונה צבעונית במיוחד של כדורים פורחים חגיגיים ומשמחים.

האפשרות השנייה- לעצב חדר צבעוני בכל הפרטים מהגדולים עד הקטנים- ווילונות, מצעים, שטיח, ציורים צבעוניים, מדפים וצעצועים. בשביל לא לייצר בלגן גול מדי בעיניים או גירוי יתר, בעיקר כשמדובר בתינוקות- כדאי מאוד לבחור גוון אחד עיקרי כמו לדוגמא כחול ושהרהיטים יהיו בעיקר כחולים ושאר הפריטים בגווני כחול עם אובייקטים בולטים בצבעים אחרים כמו לדוגמא- כריות, ידיות לשידה ולארונות וכמובן ציורים.

לא מוותרים על העיצוב:

כמובן שלא צריך לוותר על אלמנט העיצוב כשמדובר בחדר ילדים אבל צריך לזכור שיש יותר סיכוי שהפריטים המעוצבים לא יחזיקו מעמד יותר מדי זמן אצל ילדים שעלולים ללכלך אותם ולהרוס אותם די מהר. ובכל זאת בשביל לשדרג את נראות החדר אפשר להשקיע בכמה פריטים יקרים יותר שיתנו את הטאצ' העיצובי לחדר ויהפכו אותו למעוצב במיוחד- פריטים כמו ציורים מקוריים ורהיטים איכותיים- כאלה שיחזיקו מעמד לכמה שנים טובות וילוו את הילד גם כאשר תרצו לרענן את העיצוב של החדר ולחדש אותו.

אנה עייש, אמנית ישראלית www.anna-signature.com

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here