כל הטיפים לעיצוב שולחן החג

0
449
צילום: אנטולי מיכאלי

מה מסמלת עבורכם השנה החדשה? אם לדעתכם התקופה הקרבה ובאה היא מיוחדת בזכות תחושת הליכוד של התאספות המשפחה שסועדת יחד בארוחת החג, אז הכתבה הבאה מתאימה בדיוק בשבילכם. לקראת ראש השנה, אספנו עבורכם ממיטב המומחים את הטיפים הטובים ביותר שיש להם להציע על מנת שתוכלו לארגן את שולחן החג המושלם.

אז איך ניגשים למלאכה?

מעצבת הפנים מור הדר ממליצה להתחיל בבחירת שולחן מתאים שיידע להכיל את כמות האורחים. כיום ישנם פתרונות רבים כמו ספסל נפתח שמאפשר להושיב אורחים רבים במינימום מקום. ביום יום שולחן האוכל הסגור משמש לארוחות הערב המשפחתיות ובאירוע רב משתתפים, השולחן הופך בקלות רבה לשולחן משתה מהודר. ברכישת פינת אוכל נפתחת, העיצוב של השולחן והכיסאות צריך להתאים לעיצוב החלל, ולהיות בעל מנגנון פתיחה ידידותי למשתמש. ניתן גם לשלב בין שולחן אוכל נפתח לבין שולחן-שידה, שבשגרה יכול לשמש כשולחן עבודה או שולחן לספרים ולחפצי נוי ובארוחה הגדולה, כשולחן בופה.

רשת ZAGA (זגה) פינות אוכל, המתמחה בעיצוב פינות אוכל פרקטיות ומודולריות, מציעה מספר פתרונות חכמים לאירוח בחג

שולחן מודולרי חכם (פלקס) המתאים לשימוש כשולחן מלבני, ריבוע, צורת ריש וכשני שולחנות בגבהים זהים או מדורגים. פתרון מושלם לחללים קטנים ולמגוון צרכים: מעט סועדים, אירוח מספר גדול של אנשים עם נראות דומיננטית לשולחן ומקום ישיבה מרווח לאורחים, יצירת מקום נפרד בשולחן לילדים ועוד. העיצוב החכם מאפשר פתיחה והרכבה במספר וריאציות: שולחן מלבני ל-8 סועדים או בפתיחה ל-14 סועדים, כריבוע ל-12 סועדים, וכשני שולחנות נפרדים שניתן להציב בצורת ריש ל-11 סועדים.

שולחן קונסולה שהופך משידה ריבועית קטנה לפינת אוכל גדולה המשתלבת עם כל סגנון עיצוב. השידה בעלת עיצוב נקי, מהווה פתרון מושלם לחללים קטנים ונפתחת בקלות לפינת אוכל של כ- 3 מטרים, כך שניתן לארח סביבה עד 12 סועדים.

ספסל נפתח שהוא מודולרי ומרופד לפינות אוכל או אירוח. גדל מ- 70 ס"מ ל- 3 מטרים ויכולים לשבת עליו בנוחות עד שבעה אנשים. הספסל מעניק פתרון מושלם לבעיה של אחסון כסאות ישיבה נערמים וניתן להציבו תחת כל שולחן.

צילום: בן לאון

בנוגע לסידור השולחן עצמו, הדר מעדיפה מפה לבנה עם גוון צבע נוסף שאפשר לשלב במפיות, סידור הפרחים שעל השולחן, החבקים וכדומה. הדר אוהבת לייצר היררכיה על ידי שימוש באלמנטים בגבהים שונים לצד סידור הפרחים, כמו סלסלת פירות ובתוכה לימונים צהובים עם הפרחים. במרכז השולחן, הדר מעדיפה לשים אלמנט מרכזי – וואזה גדולה עם פרחים או סידור פרחים נמוך, אפשר לשלב נרות, צמחי תבלין וכדומה.

מעצבת הפנים ענת הדס גם היא בעד הקונספט – פחות דרמה, יותר טבע וקלילות. לדעתה, כדאי להחליף את סידור הפרחים המאסיבי בשלל בקבוקונים, ומיני אגרטלים המכילים פרח בודד או ענף ירוק ורענן. כדאי להפרד לשלום גם מהמפות הכבדות ולהחליף אותן בפלייסמנטים או בראנר מראטן טבעי, בתוספת של מפיות מבד פשתן עם חבקים מעץ.

מעצבת הפנים כנרת קטני, חושבת שהחג הוא תירוץ מעולה לרענן את עיצוב הבית כולו – לכן תמיד הבסיס יהיה בגוונים לבנים ובהירים, בשילוב גוונים ירוקים/כחולים עם נגיעות של גווני פשתן. אפשר לעשות זאת באקססוריז שבבית: שטיחים, כריות, עציצים, נרות או בשולחן הערוך לחג, כאשר הבסיס שמנחה הוא שהרוב יהיה בהיר (שטיח, שולחן מפה) הנגיעות יהיו באמצעות ראנר פשתן או קש, והגוונים יבואו לידי ביטוי בעציץ, במפיות, בכריות וכדומה.

מומחי זגה פינות אוכל מוסיפים טיפים קטנים שמוסיפים המון – שימוש בבקבוקי שמפניה קטנים שעליהם תג השם של האורחים יושיב אותם במקומותיהם בסטייל. בנוסף, רשימת השמעה טובה יכולה לקבוע את מצב הרוח. ואחרון חביב, ההמלצה היא לעמעם את האורות, כי הכל נראה הרבה יותר טוב בתאורה רכה.

צילום: בן לאון

מיטל רובין, מנהלת השיווק בחברת סולתם, גם היא מציידת אתכם בטיפים לסידור השולחן בצורה מרשימה. לדבריה, המגמה הכי חזקה היום בעיצוב היא שילוב הטבע כחלק מעיצוב הבית. פזרו בין הכלים ענפי זית, רימונים, או גבעולים שמצאתם בחוץ. ניתן אף להשתמש בענפי זית או שורשי עץ כבסיס להנחת צלחות, סירים חמים או כמעמד לכוסות. בנוסף, כדי להתאים את עיצוב השולחן לעונה – ראש השנה מצוי בתחילת הסתיו, וזו ההזדמנות להביא את גווני העונה לשולחן. פזרו בין הכלים רימונים, חצויים או שלמים, תפוחים, תמרים וצרורות דבש. בחרו בפלטת צבעים שתשדר את רוח החג, צבע לבן נקי וזך או צבעי פסטל. השתדלו לאתר גוון אחד בולט ולשלב אותו בכמה אלמנטים – מהמפה, הצלחות ועד הכוסות. אור יכול להוסיף המון לאווירה החגיגית. השתמשו בנרות בגבהים שונים ובגוונים המתאימים לפלטת הצבעים או לחילופין, בשרשראות אור דקיקות. את הנרות ניתן להניח בכלי זכוכית עם מים ופרחים צפים להוספת מגע צבעוני ורומנטי.

כמו כן, אחד הטרנדים האותנטיים והנוחים הוא הגשה עם כלי הבישול ישירות אל מרכז השולחן כדי שכולם יוכלו להתפעל גם מהם ולא רק ממה שבתוכם. לא רק הכלים יכולים להוות פריט עיצובי במרכז השולחן, גם המאכלים עצמם – מנות יפות יכולות גם הן להוסיף לצבעוניות ולאווירה ולשדרג את מראה השולחן. לסיום, כדי להוסיף טאצ' אישי, הוסיפו כרטיסי אירוח מעוצבים בתוך מסגרות עם הודעה לכל אחת מהאורחים, קישוט ייחודי לכל מקום ישיבה, סרטים או קישוטים קטנים בצורת תפוח או דבורה.

צילום: אנטולי מיכאלי

בנוסף, אספנו כמה טיפים עבורכם מאת דומו, מחלקת כלי הבית ברשת טיב טעם, הנכנסים לעובי הקורה בנושא של קישוט שולחן החג.

הכלים בהם כדאי להשתמש צריכים להגיע בגוונים עדינים שבין לבן לשמנת במגוון עשיר של צורות וסגנונות המתאים לכל אירוע וכיס. למראה קלאסי הניחו את הצלחות לפי סדר המנות האחת על השנייה. שדרגו את הסט המוכר והידוע בעזרת כלי אוכל והגשה בצורות מפתיעות אשר יהפכו כל שולחן לבעל טוויסט עדכני. כמו כן, עצבו את הסכום כחלק מהקונספט המנחה את עריכת השולחן כולו והיעזרו באלמנטים משלימים דוגמת חבקים ומפיות בד אישיות. אל להקל בחשיבותן של המפיות, אשר מעניקות למראה השולחן טון ייחודי ומרשים. ניתן להשיג מפיות נייר במגוון רחב של דוגמאות וצבעים וכן מפיות בד בשלל צבעים. אלו בשילוב חבק תואם ומסוגנן ממתכת, עץ או ענף מלבלב השזור מאחד העצים שבחצר ישדרגו כל שולחן חג. ברוח החג, צרו חבקים למפיות מזר קטן של פרחי העונה. עשו זאת מבעוד מועד ושימרו את החבקים בכלי עם מעט מים בקירור, כך אלו ישמרו כזרים טריים ומרשימים על השולחן הערוך.

ארוחת חג מרשימה מתחילה בבחירת מפה. בחירת המפה בשילוב עם כלי ההגשה ואלמנטים קישוטיים אשר ישלימו את השפה העיצובית, זו הזדמנות פז ליצירת בסיס מעניין ולא שיגרתי. אם ניקח לדוגמא את פריחת הרימונים או שפע פרחי הבר, אזי הגוון והניחוח יהוו את חוט השני לאופי התפאורה. שילוב של פלייסמנטים אישיים או ראנרים הפרוסים לרוחבו של השולחן יהוו דרך נהדרת להדגיש את יחודו של כל סועד. נוכל להקדיש סידור פרחים אישי שיונח ליד כוס השתייה האישית ואולי אף לצרף אליו כרטיס ברכה הנושא את שמו של האורח.

בנוגע לפלטת הצבעים, חיפוש אחר גוון הדומה בצבעו למפה המקורית יצור מראה חגיגי ,קלאסי ועשיר. אם חשקה נפשכם ביצירת דרמה אז שילוב צבעים המנוגדים למפת הבסיס יצור מראה דרמטי ומפתיע. בנוסף, ניתן להציב נרות על כנים ומעמדים מעוצבים ממתכת, גם כוסות שתייה מזכוכית שקופה יכולים לשמש כבית נרות מעולה ותמיד אפשר להניח נרות צפים בכלי זכוכית. ליצירת מראה מואר ונוצץ ניתן להציב במרכז השולחן פמוטים גבוהים עליהם מוצבים נרות ארוכים.

לסיום, כל ארוחה ניתן לשדרג בתוספת יין ואלכוהול המוגשים בדרך אסתטית. כלי קיבול היין וכך גם מבנה הכוסות בהן יוגש המשקה הנם בעלי חשיבות והשפעה רבה על טעמו. במראה הקלאסי יונחו הכוסות בצידה הימני העליון של הצלחת בדגש על שוני שבין סוג השתייה המוגשת בארוחה. עדכנו את מראה כוס היין בתחתיות מיוחדות והדגישו את יופייה של המסורת בייחודה של כל כוס ובירכתה המיוחדת לה.

ועכשיו לקראת ראש השנה, טיב טעם בחגיגת מבצעים אטרקטיביים לחגי תשרי. מגוון רחב של מתנות חג עד 99.90 ₪ במחלקת כלי הבית דומו בסניפי הדגל. המבצע יסתיים ב- 9.10.23. חברי מועדון ומצטרפים חדשים (ההצטרפות חינם) יקבלו, הנחה נוספת של 10% על המבצע הקיים.

צילום: אסף אמברם

מלבד הטיפים לאירוח עצמו, היום-יומיים לפני החג הם השלב הקריטי באמת. לכן, מומחי זגה פינות אוכל נידבו כמה הצעות עבור הימים שלפני החג.

חושבים על הכול מראש – תכנון מראש מפחית לחץ, אפשר לחגוג חג אמיתי גם בלי ריצת אמוק לסופר השכונתי. מיזגו לעצמכם קפה, קחו פנקס ועט ותתחילו לחשוב על התפריט. נסו להכניס לתפריט כמה שיותר מאכלים שאפשר להכין מראש ולהקפיא. הקפאת רוב המאכלים, כולל לחמים ומאפים שונים, אינה פוגעת כלל בטעם. חלוקת הבישול על פני כמה ימים, תוריד משמעותית את העומס. כמו כן, שימו לב לפנות מספיק מקום במקפיא עבור הכל.

קנייה גדולה ומרוכזת – אין דבר מלחיץ יותר מקנייה בסופר ביום הארוחה, העומס בסופר עצמו וכנראה שגם בדרך אליו ובחזרה ממנו, יכולים להוציא את שמחת החג גם מהנלהבים ביותר. לכן, עם סיום כתיבת התפריט. רשמו ליד כל מנה את כל המוצרים שיש לרכוש להכנתה. את המוצרים היבשים כמו קמח, תבלינים, קופסאות שימורים, ירקות קפואים וכדומה, ניתן לרכוש זמן רב מראש. אפשר גם לרכוש בשר או דגים טריים ולהקפיא עד לזמן הבישול. את הירקות והפירות הטריים רכשו יום או יומיים לפני הארוחה.

סידור יצירתי של מקומות ישיבה – כדאי מאוד להקדיש מחשבה מי יישב ליד מי, כדי שסביב השולחן יתנהלו כמה שיותר שיחות קלילות. אם בין האורחים יש הרבה ילדים קטנים אולי תרצו להושיב אותם בפינה נפרדת כך שהם ייהנו מפיקניק פרטי ואילו המבוגרים יוכלו לשוחח ביניהם ללא הפרעה. פתק קטן על הצלחת שעליו רשום השם של האורח בתוספת ברכה נחמדה, שוקולד או סוכריה, הוא דרך נפלאה להושיב את האורחים.

ניצול מקסימלי של הזמן ביום האירוח – המשימה היא להגיע ליום הארוחה עם כמה שפחות מטלות וכמה שיותר רוגע, כדי לישון צהרים ביום האירוח או להתענג על פרק או שניים מהסדרה האהובה עליכם. הכול תלוי בתכנון מוקדם של שולחן האוכל, כולל הסרוויס החגיגי, המפיות התואמות, הנרות, הפרחים או כל עיצוב אחר שמתחשק. וודאו מבעוד מועד שאף כוס יין לא נשברה וכל כלי ההגשה ישנם ובמצב טוב, סדרו את השולחן בערב שלפני, בו תוכלו להאזין למוסיקה טובה, תוך שאתם מכינים את הרטבים, משרים את הבשרים ואפילו חותכים חלק מהירקות.

ועכשיו לקראת ראש השנה, רשת ZAGA – פינות אוכל, יוצאת במבצע לרגל החגים, במסגרתו תינתן הנחה אטרקטיבית על מגוון ענק מהפריטים כולל הקולקציות החדשות. המבצע ימשך עד ה-18.9 והוא כולל את מבחר הפריטים בקטגוריות השונות: פינות אוכל בעיצובים מגוונים, שולחנות עם פתרונות הרחבה ייחודיים המגיעים במגוון עיצובים וצבעים לבחירה, כסאות מרופדים, כסאות עץ, כסאות בר ועוד.

צילום: בן לאון

אירוח נעים וחג שמח!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here