לקראת חג הפסח- טיפים לעיצוב שולחן חג ועיצוב פינת האוכל

0
628
צילום: סטודיו גולן צילום יח"צ

מרכז הארוח בחג הפסח הוא שולחן החג המהודר סביבו מתקבצת כל המשפחה והוא זה היוצר את האוירה החגיגית. הקרמיקאית קרן טיבי מעניקה טיפים לעיצוב חגיגי של שולחן האוכל:

1. ערכו את שולחן האוכל בדיוק כמו שאתם אוהבים ולא כמו שאתם חושבים שהוא צריך להיראות.
2. אפשר להוסיף טאצ' ייחודי לכל סועד, באמצעות אלמנטים קטנים כמו סגנון הקשירה של הפלייסמט או הנחת מפית הבד שמתחת לצלחות כך שהיא תשתלשל כלפי מטה.
3. בעיצוב מונוכרומטי מומלץ להניח במרכז השולחן פרחים צבעוניים או צמחייה ירוקה.
4. שילוב בין ה"ירוק" של הצמחייה לבין נרות לבנים בכלים מעוצבים תמיד יוצר אווירה נעימה.
5. שימוש בבדים רכים כמו פשתן או כותנה, יעניק חמימות לשולחן.
6. בעיצוב שולחן האוכל בגוון מונוכרומטי או שחור כהה, מומלץ לתת נגיעות של צבעים עזים יותר

צילום: סטודיו גולן צילום יח"צ

ולאלו מאיתנו שיארחו השנה בחלל קטן, מומחי זגה – פינות אוכל מנדבים טיפים לעיצוב פינת האוכל בחללים קטנים:

1. מיקום – אם יש לכם חדר שצמוד למרפסת חיצונית נסו למקם בחדר הזה את פינת האוכל הקטנה תוך שימוש בשולחן אוכל עגול ומקמו אותו כמה שיותר קרוב למרפסת. התקנת דלתות שנכנסות לתוך הקיר, או דלתות שנפתחות כלפי חוץ, יוצרת חיבור נפלא בין הפנים אל החוץ, ש"מגדיל" ומרווח את החלל הפנימי. ובינינו, מה יותר טוב מלאכול כשהמבט מופנה לכיוון השמיים? אם במרפסת או בגינה יש מקום לשים רהיטי חוץ, נסו להתאים בין המראה והגוון של פינת האוכל או של הרהיטים בסלון לבין המראה והגוון של רהיטי החוץ. התאמת הגוון והמראה יוצרת תחושה של המשכיות ואשליה של מרחב.

2. לכידות- בחללים קטנים חשוב מאוד לשמור על לכידות: ברהיטים, באקססוריז ובצבע הקירות. כשהכול יושב בצורה חלקה ושום דבר לא קופץ לעין יש תחושה של סדר וניקיון. לכלל הזה יש יוצא מן הכלל– אם חשוב לכם לחלק את הסלון לשני אזורים נפרדים כמו למשל, סלון ופינת אוכל, אתם יכולים לצבוע קיר אחד או שניים בצבע מעט שונה, שיכול להיות מעט כהה יותר, אבל לא כהה מדי (מקטין את החדר).

3. אחסון- תמיד נצטרך עוד ועוד ועוד מקומות אחסון. במקרה של חללים קטנים אפשר לנצל את הגובה (אפילו עד התקרה)של פינת האוכל ולהימנע משימוש רב בשטח הרצפה. יחידות אחסון בהירות או לבנות אפשר למקם בחלק העליון של הקירות –ולהחביא שם את כל הבלגן. ארונות קיר עד התקרה הם גם אופציה. היזהרו בעומס המקסימלי שכל יחידה על הקיר יכולה לשאת. ליד שולחן האוכל, אפשר למקם מדפים בסגנון סולם, שישמשו לאחסון ולתצוגה. הסולם הוא פתרון אחסון רב-תכליתי, שמספק שטח מדף יקר עם טביעת רגל מינימלית על הרצפה. אם אתם חוששים מאבק ניתן להניח על המדפים קופסאות זכוכית סגורות .

צילום: אורית ארנון

4. אשליית גודל- תליית מראה גדולה על קיר פינת האוכל, היא הטריק הכי עתיק ליצירת אשליה של חלל גדול. במקום לתלות מראה אחת גדולה, נסו לשחק עם כמה מראות וליצור אשליית חזרתיות שתכפיל את גודל החלל הפנימי. שימו לב שהמראה לא תהיה תלויה ישירות מול זווית הכניסה של השמש – הרי אתם לא רוצים לסנוור את האורחים וגם לא לחמם את החדר יותר מדי (במיוחד לא בשרבים הנוראיים).

5. אור- כדי להפיק את המרב מהאור הטבעי שנכנס לחדר, תצטרכו לוותר על הווילונות שמתנופפים פנימה וגוזלים מקום יקר. בחללים קטנים, תריסים עדיפים על פני ווילונות ורצוי שהם יהיו מוסתרים בתוך הקיר. אפשר גם להשתמש בווילונות גלילה שממוקמים מעל מפתח החלון. בין אם תבחרו בתריסים או בווילונות גלילה, גם כאן בחרו בצבעים בהירים ככול האפשר.

6. ריהוט חוסך מקום- בשגרת היומיום כיסאות אוכל שנערמים זה על גבי זה, יכולים לחסוך לכם הרבה מקום. פתרון נוסף יכול להיות ספסל ישיבה, שכמעט ואינו תופס מקום אך במצבו הפתוח, יכול להתאים לישיבה של מספר אנשים. רגליי ברזל דקיקות בשולחן האוכל או בכיסאות הישיבה, יוצרות תחושה קלילה יותר בהשוואה לרגליים עבות עשויות מעץ.

7. ריהוט רב תכליתי – יכול לעזור מאוד בהפיכת חללים קטנים לגדולים יותר, לדוגמא: מומלץ להשתמש בקונסולה שצמודה לאחד מקירות הסלון ויכולה לשמש גם כפינת עבודה וכאשר מגיעים אורחים גם הופכת לשולחן אוכל עד לגודל של שלושה מטר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here