מטבחים קלאסיים בעידן המודרני

0
2738
מטבחים קלאסיים בעידן המודרני

האוכל בתרבויות שונות מקבל התייחסות שונה לפי התרבות ולרוב גם הדת המקומית. תרבויות שונות, החל מארצות אירופה הקרות ( גרמניה, שבדיה וכו’ ) וכלה באסיה ( תילאנד, יפן וסין ) בונות את המטבח כך שיתאים לאוכל המוגש.

התבוננות בסלי הקניות של הישראלי הממוצע מראה כי אנו אוהבים אוכל, והרבה! לא פלא שהמטבחים בארץ, מלבד נושא הכשרות, מאגדים בתוכם אלמנטים תרבותיים רבים. מטבחים קלאסיים ישראלים אשר החלו את דרכם מהמטבח המשותף בחצרות הבתים הישנים ובקיבוצים, עברו שינוי ניכר ושוכללו כך שיתאימו לכל המאכלים שלנו הישראלים כיום.

מטבחים קלאסיים ישראליים לרוב יכילו משטח עבודה, מדיח כלים, שני כיורים וכעשרה ארונות לאחסון הכלים והאוכל. בקנה מידה עולמי אין ספק שאנחנו הישראלים אוהבים את המטבח שלנו ומבלים בו זמן רב בבישול ובאפייה.

מטבחים קלאסיים מוגדרים על-פי התרבות בה הם נבנים ולכל אחד אופי שונה. מטבחים קלאסיים בשונה ממטבחים מודרניים לרוב מאופיינים בקווי עיצוב שמרניים אשר משמרים את הסגנון הישן של בנייה בעץ.

מטבחים קלאסיים יכולים להבנות בהתאם לדרישות הלקוח. המטבח הנו אזור בו האוכל מאוחסן, אך גם מקום בו האוכל מבושל, ולעיתים גם מוגש ונאכל. מלבד ארונות המטבח ואביזרי הבישול ניתן לשלב גם מקומות ישיבה ואזור אכילה קטן למהלך השבוע. המטבח בבית הוא יותר מאזור מוגדר לבישול. בבתים בהם המטבח מחובר לסלון, המטבח הופך להיות חלק נוסף בו ניתן לאכול בעת צפייה בטלוויזיה או במהלך שיחה עם שאר דיירי הבית אשר נחים בסלון.

נציין כי מטבחים קלאסיים יכולים לשלב בתוכם עיצוב מודרני או אביזרים מודרניים כגון: מדיח כלים ותנורי אפייה משוכללים, אשר משתלבים בתוך העיצוב הקלאסי. שילוב שכזה יכול ליצור אווירה של חדשנות בד בבד עם שמירה על הישן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here