סטייל איטלקי – איך עושים את זה?

0
5260
סטייל איטלקי – איך עושים את זה?

אתם אמנם לא איטלקיים – אבל הבית שלכם יכול להיות איטלקי!

זה לא יהיה מוגזם לומר שהמילים 'סטייל' ו'איטליה' הן כמעט מילים נרדפות. כלומר, שכמעט כל מוצר, מכל תחום, שתוסיפו לו את המילה 'איטלקי' יהיה ניחן בסטייל גבוה ברמות של סופיה לוריין. אוכל, יין, אפנה, קולנוע, פיסול, מוזיקה, אדריכלות, כדורגל, ציור, והשפה האיטלקית עצמה כמובן, כולם זוכים לשדרוג אוטומטי רק בהוספת התואר 'איטלקי/ת' בצמוד אליהם. היי, אפילו המאפיה האיטלקית – 'הקוזה נוסטרה' – היא אם כל מותגי המאפיה ומגלמת בתוכה סטייל גנגסטרי א-לה דון קורלאון, שהוא כמה דרגות מעל, נניח, אברג'יל ורוזנשטיין שלנו. כשמנסים לפענח את סוד הקסם והשיק של הסטייל האיטלקי, ע"י פירוק המושג 'סטייל איטלקי' לשלל המותגים שאוחזים בו וביצוע ניתוח מושכל של כל אחד מהם, מבינים שלא מדובר באיזו נוסחה מתמטית שהאיטלקים פיצחו ומשתמשים בה בהתאמה בכל תחום מחדש, אלא דווקא באפיון סטייליסטי שצמח, במשך שנים על גבי שנים, מהתרבות האיטלקית, שאת שורשיה ניתן למתוח עד לימי האימפריה הרומית, ושכמו שרומא לא נבנתה ביום, כך גם הסטייל האיטלקי הוא לא משהו שנוצר בין לילה, ולכן גם לא משהו שניתן לשחזרו סתם ככה על ידי מישהו שאיננו איטלקי.

גם בתחום העיצוב לבית האיטלקים לא מפספסים, וניתן לומר בהכללה (מדויקת לשם שינוי) שחברות העיצוב לבית – שמייצרות אריחים / חיפויים / פרקטים / סניטריה / ברזים וכו – מציגות לראווה מוצרים שיהפכו כל בית בישראל, לבית שכולו משדר סטייל איטלקי מהמם. גם קברניטי חברות העיצוב לבית השונים ברחבי הארץ יודעים שאיטלקי = סטייל ולהפך. ולכן כל חברת עיצוב לבית שמחזיקה מעצמה, מחזיקה גם מספר מותגים איטלקיים להתהדר בהם. החודש, הגדילה לעשות חברת 'סטודיו קרמיקה' והכריזה על 'חודש איטליה' בכל סניפי הרשת, כשהיא מעניקה למגוון מותגים איטלקיים בלעדיים את הבמה, כמובן שהעיצובים כולם מהממים ברמה של מוניקה בלוצ'י אבל למרות מה שהצהרנו בפתיח (שסוד הסטייל האיטלקי אינו ניתן לפיצוח…) בכל זאת יצאנו לבדוק מה עומד מאחורי כמה מהמותגים שבמבצע על מנת להבין לעומק למה כל מה שאיטלקי הוא גם סטייל!

FIORANESE CERAMICA – האמנות שבטכנולוגיה.

המותג האיטלקי בעל מסורת ארוכה של ייצור אריחי קרמיקה לריצוף ולחיפוי קירות, חוקר ובודק כל הזמן סגנונות חדשים, את אופן שילובם בז'אנרים ישנים ואת התאמתם לחיים המודרניים העכשוויים. בחמישים השנים בהן המותג קיים הוא לא מפסיק לשלב יצירתיות, אינטליגנציה, תשוקה וחדשנות. הפן הטכנולוגי הוא היבט נוכח מאוד בשגרת העבודה של העוסקים במלאכה ובא לידי ביטוי בתוצרי המותג בעצימות גבוהה. מומחי הייצור של FIORANESE עוקבים באדיקות אחר כל הפיתוחים הטכנולוגיים שעשויים לתרום לחזון האמנותי של החברה כשהמבט של החברה הוא תמיד קדימה, כלפי העתיד, אך התודעה של היוצרים הולכת גם הרחק הרחק אחורה אל העבר, ממנו הם שואבים השראה. כך הם משלבים בין מסורת למודרניות, תועלתיות ויופי, טכנולוגיה וקיימות, על מנת להגיע לייצור משטחי קרמיקה המשלבים ביצועים טכניים ואסתטיים גבוהים באמצעות שפה עכשווית. מדובר באבולוציה מתמשכת מבוססת מחקר שבסופו של דבר מטרתה לייצר אריחי ריצוף וחיפוי עם נשמה, שאי אפשר להישאר אדיש אליהם.

CERMICHE COEM – הטבע כמקור להשראה.

המותג האיטלקי הנודע, שהחל את דרכו ב-1970, שם לעצמו כערך מוביל לעצב את הקולקציות שלו בהשראת אלמנטים מהטבע. קברניטי המותג מצהירים כי המטרה העיקרית שלהם הייתה מאז ומתמיד לחקות את יופיו של הטבע תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. הטבע הוא אטרקציה בפני עצמה, ובהשראתו אנו מייצרים אריחים עם אפקט של אבן ואריחים עם אפקט של עץ שפשוט מהווים את המשכיות חומרי הגלם הללו מהטבע, היישר אל חללי הבית המעוצבים. כך דיירי הבית נהנים מתחושה עוטפת של טבע מתורבת ואמנותי הניבט אליהם מכל פינה. השימוש בטכנולוגיה מתקדמת מאפשר את השמירה על היופי והערכים האסתטיים הטבעיים של החומרים המקוריים, בד בבד עם עמידות ואיכות מוצר ברמה הגבוהה ביותר. הייצור כולו נעשה מתחילתו ועד סופו במפעלי החברה באיטליה, בהתאם לתווי התקן המתקדמים ביותר כך שנוצר חומר רב תכליתי בעל תכונות פיזיות ומכניות מעולות. המוטו המוביל את COEM מאז ולתמיד הוא – 'אדם וסביבה – אחד לא יכול להתקיים ללא האחר'.

FONDOVALLE – איכות הסביבה כבסיס ליצירה.

מותג העל האיטלקי לאריחי רצפה וחיפוי קירות שפועל מאז 1962, תמיד שם דגש על חדשנות ומעוף, כאשר המעצבים שלו מתיימרים (ובדרך כלל מצליחים!) לפסוע בשבילי השראה שטרם דרכה בהם כף רגלו של מעצב. התשוקה והאהבה למחקר העיצובי באים לידי ביטוי באמצעות ניסויים מתמשכים בחומרים ותבניות המפרשים את צרכי חיי היומיום ומתורגמים למשטחים חדשניים ולפרויקטים מתקדמים. האסתטיקה של החברה מבוססת על חקר מגמות סגנוניות, עם התייחסות מתמדת לעולם האמנות והתרבות, ומאפשרת לחברה לצפות את הטרנדים הזמניים ולהתגבר על אופנות חולפות, תוך יצירת מגוון פתרונות בלעדיים, פונקציונליים מאוד מבחינה טכנית, עם ניראות סגנונית מלוטשת. ב FONDOVALLE מאמינים שהעתיד טמון בפרויקטים שמשלבים את צרכי האדם והסביבה בה הוא חי תוך התייחסות של כבוד מוחלט לטבע הסובב אותנו, לכן החברה שמה לה למטרה לשפר את תהליכי הייצור על מנת לצמצם בזבוז, לייעל את אופני הייצור ולקדם את השימוש באנרגייה ירוקה.

אז אמנם ישראל עדיין רחוקה שנות אור מהסטנדרט האיטלקי (הכוונה שהמילה ישראל יותר מרפררת ל'שכונה' מאשר ל'סטייל'), אבל לשמחתנו אנחנו חיים בעידן בו גם מה שמיוצר בקצה השני של הכדור יכול לנחות אצלנו בבית תוך זמן קצר. ולכן גם אם אתם חיים באחד העם פינת הרצל זה לא אומר שהבית שלכם לא יכול להיראות כאילו נגזר מז'ונרל עיצוב מפירנצה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here