עיצוב חדרי שינה

0
4315
עיצוב חדרי שינה

למרות שמו חדר השינה אינו משמש אך ורק לשנת הלילה. למעשה בענף עיצוב הפנים מקובל כיום להתייחס לחדרי שינה כאל הטריטוריה האינטימית של מי שמתגורר בו, ובהתאם לכך עיצוב חדרי שינה הוא עיצוב שלוקח בחשבון את הנוכחות הפיזית של הדייר או הדיירים. עיצוב נכון של חדר השינה מתחיל מניתוח מקצועי של הפעילויות שאמורות להתבצע בו והפונקציות אותן הוא אמור לשמש, ובאופן כזה נוצרת רשימה של החפצים והרהיטים אותם צריך החדר לאכלס. השלב השני של עיצוב חדרי שינה הוא ארגון אותם חפצים בצורה המיטבית, ושילובם בקונספט עיצובי כולל.

הרהיט החשוב ביותר בחדר השינה הוא באופן טבעי המיטה. זהו גם אחד הרהיטים הגדולים ביותר אותם יש צורך למקם בחדר, ולכן עיצוב חדרי שינה נותן דגש מיוחד לבחירת המיטה הספציפית. שיקולים בבחירת המיטה צריכים להיות גיל הדייר (ישנם הבדלים גדולים בין מיטות נוער למיטות למבוגרים), החומרים מהם היא עשויה, הצבעוניות וכמובן הגודל. יחד עם בחירת המיטה כדאי בשלב מוקדם מאוד כבר לבחור את הארונות ובאופן כללי להתחיל מן הרהיטים הגדולים. עיצוב חדרי שינה שיתחיל מן הפרטים הקטנים עלול להביא למבוי סתום כאשר לא יישאר מקום למיטה, לארון וכדומה.

בבחירת החפצים והרהיטים חשוב לשמור על רעיון עיצובי כללי שינחה את ההחלטות. עיצוב חדרי שינה מתבסס על הרמוניה בין צבעים, צורות וחומרים. לעיתים שווה להשקיע מעט יותר כסף ברהיט מסויים כדי שיתאים לשאר הרהיטים בחדר. ריבוי מופרז של אלמנטים עיצוביים עלול לגרום בסופו של דבר לתחושה כי החדר אף פעם לא מסודר, גם אם תשקיעו זמן רב בסידורו. קונספט עיצובי יכול להיות לדוגמא עיצוב כפרי, עיצוב מודרני, נושא מסויים (בעיקר בחדרי ילדים, למשל "שודדי ים") ועוד ועוד. העיקר שתיווצר איזושהי אחידות נעימה לעין למרות העובדה שיש בחדר רהיטים רבים.

בחירת הריהוט והחפצים השימושיים על פי קונספט אסתטי כולל היא רק הצעד הראשון בדרך לעיצוב נכון. השלב הבא הוא ארגון נכון שלהם בחלל, ובאופן מפתיע עשוי דווקא שלב זה להיות החלק הקשה בעיצוב. ישנן תורות שלמות של עיצוב חדרי שינה, כגון עיצוב ארגונומי או פנג שוואי. למרות שגישות אלו שונות מאוד זו מזו, כולן מתבססות על הבנת יחסי הגומלין שמקיימים חפצים פיזיים סמוכים זה עם זה. דוגמא לכך היא כי עיצוב חדרי שינה מקצועי לוקח בחשבון לא רק את החפצים עצמם אלא גם את המרווחים שביניהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here