פנג שואי ועיצוב פנים

0
2689
פנג שואי ועיצוב פנים

יש מי שמבלבל בין עיצוב פנים מודרני לבין תורת הפנג שואי הסינית. אז נכון, פנג שואי היא "תורת המיקום" הסינית, שמספקת לדיירים טיפים והנחיות לעיצוב הבית. יחד עם זאת, ייעוץ פנג שואי אינו תחליף לעיצוב פנים מקיף ושלם. יועצי פנג שואי מתרכזים במטרה להביא שפע ושגשוג לדיירים הבית. הם משתמשים בכלים אזוטריים סיניים ובנוסחות מתמטיות מורכבות במטרה להביא הרמוניה ושלווה לבית. בלי השלמה של עיצוב פנים, התוצאה עשויה להיות חסרה.

שתי מילים על פנג שואי

פנג שואי עוסק בזרימת האנרגיה – הצ'י. זרימת האנרגיה בתוך הבית מושפעת מ"מזל שמים" ומ"מזל אדמה".

"מזל שמים" של הבית – הכוונה לאפקט האסטרונומי על הזמן ועל מבנים שונים (ממש אסטרולוגיה לבתים). לכל זמן נתון, יש את המורכבות האנרגטית המיוחדת לו. נוסחאות פנג שואי מאפשרות לזהות את איכות הזמן של כל מבנה וכל חלל. בצורה כזו ניתן לאזן כל חלל באמצעות סידור מסוים של הבית.

"מזל אדמה" – זרימת האנרגית מושפת כמובן מהמקום הפיזי בו אנחנו חיים ועובדים. ישנן מספר הנחיות פנג שואי שעוזרות ליצור זרימה טובה ונינוחה, התורמת להרגשה הטובה של דיירי המקום. חוקים אלו נובעים מצורה וצבע שישנם במקום. צורה, צבע וחומר, הם המרכיבים הבסיסיים של כל עיצוב וגם של עיצוב פנים.

פנג שואי ביחד עם הגיון בריא

פנג שואי הולך ביחד עם "comon sense", הגיון פשוט. למשל הצבת מיטה באלכסון בחדר מלבני, כך שראש המיטה נמצא לפני זוית החדר, הינו מצב שאינו רצוי מההיבט הפנג שואי – בעליל. דוגמא נוספת היא מיקום מטבח בכניסה לבית, ללא מבואה – בעייתי מבחינה אנרגטית. באמצעות תחושת בטן ואינטואציה, כל אדם יוכל להרגיש אם נעים לו בתוך הבית. לפי פנג שואי, בית הרמוני עם זרימה טובה, יביא בסופו של דבר יותר מזל ושפע לדיירי הבית.

עיצוב פנים והטעם האישי של הדיירים

במידה וקיבלתם ייעוץ פנג שואי, תמיד יש לדעת לשלב בין מסקנות הייעוץ לבין שיקולים עיצוביים גרידא. עיצוב פנים לוקח בחשבון את העיצוב הכללי של הבית, את הצרכים של הדיירים, את הטעם האישי של הדיירים ואת השילוב הכללי של החומרים השונים. עבור יועצי פנג שואי רבים, עיצוב פנים נחוץ בשלב שני כדי ליישם את המסקנות בצורה הטובה, ההרמונית והנכונה ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here