אדריכל לסגירת מרפסת – מדוע הכרחי לעבוד עם אדריכל וכיצד סוגרים מרפסת?

0
1416
אדריכל לסגירת מרפסת – מדוע הכרחי לעבוד עם אדריכל וכיצד סוגרים מרפסת?
מקור pixabay

לא מעט ישראלים, בוחרים לתכנן מבנה מגורים שכולל מרפסת שמש. כך הם יכולים לשבת בה וליהנות ממנה בימים חמים, לארח חברים ובני משפחה. מאחר ורוב ימות השנה בישראל מאפשרים זאת, אז אכן זה משתלם לתכנן ולבנות מרפסת כזו.

אך כידוע, במשך חודשיים-שלושה, שורר בישראל מזג אוויר קר ולעיתים אף גשום, מה שמונע אפשרות להשתמש במרפסת כפי שהיא, ואם משאירים אותה במבנה המקורי שלה אז זה יכול להיות מאוד לא נעים. מעבר לזה, ישנם ישראלים אשר מעדיפים "לסגור מרפסת" לצמיתות, על מנת ליהנות מחדר נוסף בבית. כך הם יכולים לפצל בין הילדים, לייצר חדר עבודה או חדר אורחים.

לצורך סגירת מרפסת יש לפנות אל אדריכלים, הן בשביל לבצע את התכנון המעשי של העבודה, הן בשביל לפקח ולנהל את התהליך אך גם בשביל לקבל את כל האישורים הנדרשים לשם כך. הסיבה שצריך לקבל אישור הוא, שמדובר כאן בשינוי מבני, על כן המדינה מחייבת להוציא היתר בנייה לשם כך. אחרת זה עלול להיחשב כבנייה לא חוקית.

אדריכלים, מעצם ניסיונם, הידע המקצועי שעומד לרשותם ומעצם סמכותם, יכולים לבצע את תהליך התכנון וכמובן גם לספק את היתר הבנייה הדרוש. צריך להדגיש, אדם מן השורה שאיננו אדריכל, לא יכול לבצע זאת בעצמו ולא יכול להוציא היתר בנייה, שכן הוא לא איש מקצוע ולכן הוא לא יכול להציג את התוכניות הנדרשות לשם כך.

בעבר, היה נהוג לסגור מרפסת עם תריסים ואמצעים אחרים, היום כבר משתמשים באמצעים הרבה יותר מתקדמים והרבה יותר יפים. אדריכלים מנוסים ומקצועיים, ידעו להציג את התוכניות והאמצעים הרלוונטיים, מתוכם נוכל לבחור במה אנחנו מעוניינים, וכמובן שהם ידעו גם לפקח ולנהל את תהליך העבודה בפועל.

כיצד אנחנו יכולים לסגור מרפסת בבית?

לפני שאנחנו מתחילים בתהליך תכנון וביצוע של סגירת מרפסת, עלינו לשאול את עצמנו, מה בעצם אנחנו רוצים. כיצד נרצה שהמקום ייראה אחרי שהתהליך יושלם. חשוב שנבין את המשמעות של סגירת מרפסת, בוודאי כשמדובר בסגירה לצמיתות.

אנחנו יכולים לבחור ולסגור את המרפסת באמצעות חלונות גדולים, אשר יאפשרו לנו ליהנות מהאור שיכול להיכנס מבחוץ, וכן ליהנות מהשמש הנעימה בימים חמים, יחד עם זאת, המקום יישאר סגור ובימים גשומים נוכל לשבת בו ללא הפרעה. אנחנו יכולים לסגור את המרפסת באמצעות אמצעים של בנייה קלה, אשר יהיה קל בעתיד להסיר ולשנות אותם.

אפשר גם להסב את המקום באופן כזה, שהוא יהיה סגור לגמרי, ובמקום מרפסת, נבנה קיר או נסגור את המקום עם בנייה מעץ. זה יכול לעצב את המקום בצורה חדשה, וכן מאפשר לנו ליהנות מחדר נוסף בבית, אשר כפי שציינו קודם לכן, יכול לשמש אותנו לצרכים שונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here