בחירת צבע לבית

0
3374
בחירת צבע לבית

מחקרים רבים בדקו את השפעת הצבעים על מצב רוחו והתנהגותו של האדם, ישנם צבעים מרגיעים, צבעים מעוררים, צבעים מתסיסים ולמעשה כל צבע הינו בעל השפעה כזו או אחרת. בעת בחירת הצבע שיעטר את קירות ביתינו חשוב מאוד לבחור ולהשתמש בצבעים אשר נאהב, שיהיו נעימים לעין וישרו אוירת רוגע ונינוחות בבית.

בניגוד לעבר בו צבע לבן היה הצבע השולט בכל בית ובית, מבחר הצבעים והגוונים התפתח והתרחב במהלך השנים וכיום המבחר הוא עצום וכמעט אינסופי. ניתן לבחור בין צבעים שונים, גוונים שונים של אותו הצבע או בין מרקמים שונים. כמו כן, ניתן ליישם את אותם צבעים על ידי צביעה בטכניקות שונות על גבי הקיר עצמו ולקבל צורה ייחודית.

חשוב מאוד בעת צביעת דירה, להתאים את הצבע לשימוש החדר אותו נצבע, שהרי צבע שמתאים לחדר ילדים לא בהכרח מתאים לחדר השירותים או למטבח. כמו כן, במידה וידוע מה הריהוט בו נרהט את החדר, חשוב להתאים את הצבע לריהוט. ההתאמה בין העיצוב ובין שימושי החדר חשובה מאוד והינה חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית.

כל חברות הצבעים מייצרות מניפות צבעים אשר ממחישות את מגוון הצבעים והגוונים שהחברה מייצרת תוך ציון מספר הצבע, את מניפות הצבעים ניתן לראות בחנויות המתמחות במכירת צבע וחומרי בניין, או בחלק מן המקרים גם באתר האינטרנט של החברה המייצרת. בחלק מאתרי האינטרנט של החברות ניתן אף להעלות תמונה של החדר אותו תרצו לצבוע ולבצע אילוסטרציה של עבדות צבע הנבחר וכיצד יתקבל בחדר שלכם.

כדאי להיעזר במוכרים בחנויות הצבע אשר יוכלו לייעץ לכם על סמך ניסיונם, איזה צבע עשוי להתאים לכם. כמו כן, כדאי לנסות מעט צבע על גבי משטח ולראות כיצד הוא מתקבל, מאחר ולעתים הצבע נראה אחרת כאשר הוא מכסה שטח גדול, לעומת מה שראינו בדוגמית הקטנה.

שימו לב, כי הצבע אותו בחרתם במניפה הינו אכן הצבע שקיבלתם בחנות, לעתים אותו צבע מיוצר על ידי מספר חברות וייתכן שוני בצבע בין החברות השונות ולכן חשוב לשים לב. צבע כחול של חברה אחת אינו בהכרח אותו הצבע הכחול שמיוצר על ידי חברה שנייה.

מומלץ לא לבחור צבע בפזיזות שכן אתם כבר משקיעים זמן וכסף בצביעה ולכן חשוב שתבצעו החלטה שקולה וכזו ממנה תיהנו לאורך זמן.

מחפשים קבלן שיפוצים לדירה או לבית שלכם? פנו לחברת טופ פרוג'קט – 050-3313342.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here