הגלריה שבה המבקרים הופכים לאמנים בעצמם: הכירו את התערוכה הישראלית ששינתה את החוקים בעולם האמנות

0
2014
Sapir_Art תערוכה וירטואלית | קרדיט: ספיר ברונזברג לוי

קרדיט לכתבה: מורן צפניה

זו כבר תקופה ארוכה שהמוזאונים ממציאים את עצמם מחדש, אחרי הבנה שהחיבור לדיגיטל ובמיוחד לאינסטגרם הוא מאסט. מתערוכות שבנויות במיוחד בצורה אטרקטיבית לצילום עם פוטנציאל לויראליות, דרך מוזיאונים שאפשר להתכתב איתם בווטסאפ ולקבל יצירות מותאמות אישית, ועד למיצגים בתלת-ממד בשידור חי למיליוני גולשים.

Sapir_Art תערוכה וירטואלית | קרדיט: ספיר ברונזברג לוי

איך זה קשור אלינו? שימו לב לזה: תערוכה וירטואלית שיזמה האמנית ספיר ברונזברג לוי, מוצגת בגלריה ויטרינה ע"ש ג'וליה מזרחי HIT ולקחה את האינטראקציה הזו צעד אחד קדימה. היא נבנתה כולה על קונספט הצרכנים שהופכים ליוצרים.
לכל מבקר ומבקרת בתערוכה ניתנה האפשרות להפוך לאמנים בעצמם ע"י אחת מתוך שלוש אופציות: צילום שלהם עם יצירת האמנות ובכך להיות חלק מהמיצב, צילום של המיצב בקומפוזיציות ייחודיות ובכך להציג מחדש את המיצב בדרך ייחודית שלהם, או תלייה של האמנות שלהם על קירות הגלריה.
הם מעלים את התוכן כפוסט לאינטסגרם עם #Sapir_Art והתמונה מוצגת על קיר הגלריה. התמונה של המבקרים, הופכת להיות חלק מהאמנות שהם בעצמם צורכים.

דיי כמו בחיים האמתיים.

התוצאה: תערוכה שמקדמת אמנים צעירים, מאפשרת ביטוי לכולנו, משקפת את המציאות שקיימת ממש עכשיו בעולמות העיצוב של עידן אינסטגרמי, שולחת אותנו לבחון מחדש את האופן שבו אמנות מוצגת באינטרנט ובודקת את הגבולות של פריטי אמנות בעולם דיגיטלי.

המיזם החדשני בוחן באלגנטיות איך תרבות האינסטגרם מעצבת מחדש את נראות המוזיאונים וקוראת תיגר על מושג האמנות: האם שמו של האמן הוא כרטיס הכניסה למוזיאון או שמא אלו העבודות שקובעות אם מישהו ראוי להיות מוצג במוזיאון? מי בכלל קובע מהי אמנות? אם יתנו לכל אחד שמגדיר את עצמו אמן להציג במוזיאון או גלריה, האם ערך המוסד ירד? האם ערך האמנות ירד?

Sapir_Art תערוכה וירטואלית | קרדיט: ספיר ברונזברג לוי

החלל עצמו מציג אלמנטים עם מגוון סגנונות עיצוביים – חלקם צבעוניים וחלקם בשחור-לבן. המשותף לכולם הוא טקסטורה טרנדית שמוסיפה את הטאצ העיצובי לכל חלל. האלמנטים יכולים להתאים לעיצוב מסחרי וגם ביתי, לפי הטעם הייחודי של המעצבת או המעצב. יחד איתם מגיעה גם אמירה חזקה. התערוכה התקיימה בין פברואר-מרץ 2021 והסתיימה עם אופציה לרכוש את האלמנטים מתוך הגלריה. הם זמינים כעת למכירה.

בתור מעצבות ומעצבי פנים, מעניין לנסות לענות על השאלות האלו במסגרת הנישה. מי יקבע את הטרנדים הבאים של עולם העיצוב? האם זה יהיה אמן עם שם גדול או אדם עם חוש עיצובי שהפך ויראלי ברשת? ומה באמת ההבדל ביניהם, אם בשורה התחתונה הפריטים סוחפים את האנשים?

Sapir_Art תערוכה וירטואלית | קרדיט: ספיר ברונזברג לוי

ספיר ברונזברג לוי, אמנית ויזואלית מבטיחה שיוצרת חוויות אמנותיות, צלמת ומעצבת גרפית. היא יוצרת משנת 2012 ומשתמשת בטכנולוגיות של מציאות רבודה כדי ליצור חוויות עומק. המבקרים בתערוכות של ספיר הופכים להיות אמנים בעצמם. לדבריה "אין יצירת אמנות בלי קהל".

קישור ישיר לתערוכה >https://sapir-art.com/vitrina-sapir-exhibition

כל האלמנטים העיצוביים מחלל הגלריה יימכרו במלאי מצומצם לפי בקשה אישית. לפרטים ניתן לפנות ליזמת התערוכה במייל >> [email protected]

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here