ההבדל בין עיצוב פנים ואדריכלות פנים

0
2768
ההבדל בין עיצוב פנים ואדריכלות פנים

ההבדל בין עיצוב פנים ואדריכלות פנים

היום רוב הקהל המשפץ לוקח עמו לדרך מעצב פנים אשר מחויב לדרישתו. עיצוב הפנים מתייחס ראשית לאדם בתוך הסביבה הבנויה, לצרכיו הפיזיים והנפשיים וכולל בתוכו בחירות חשובות לדוגמא: הבנת הצרכים החברתיים והמשפחתיים: פרטיות, אירוח, תכנון החלל באופן נכון ופרקטי, בחירת תאורה מתאימה, בחירת ריצוף, חומרים, מטבח, ריהוט, בחירת כל נושא התכשיטנות לבית ועד לצרכים הפיזיים הפשוטים ביותר כגון: "באיזה יד פותחים את המדיח כלים" כאשר השילוב הנכון ביניהם יוצר את העיצוב והתכנון המושלם למבנה. אדם רשאי להגדיר עצמו כמעצב פנים לאחר סוג של הכשרה מקצועית נכונה.

אדריכלות פנים

האדריכל עוסק בתכנון ובעיצוב הבניין. הוא מנצח על מלאכת הבניה כולה, בה מעורבים אנשי מקצוע רבים. תחומי עיסוקו של האדריכל כוללים תכנון עירוני, אדריכלות פנים, אדריכלות נוף, אדריכלות גשרים ועוד.

ההגדרה "אדריכל פנים" נגזרת מההגדרה אדריכל, ועל כן מי שנושא תואר זה חייב להיות בעל תואר באדריכלות. עם זאת, בשל היעדר פיקוח הולם מעצבי פנים רבים מכנים את עצמם "אדריכל פנים" ללא תואר מתאים עקב חוסר הבנה של הקהל הפרטי/ציבורי שהמעצב כחלק בלתי נפרד מתפקידו יכול לשנות תכנון של מבנה (הריסת קירות ועבודה בשיתוף עם מהנדס בניה לשם החתימה במקרים של הריסת קורות/עמודי יסוד והרחבות).

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here