עיצוב פנים ממוקד מטרה

0
164
קרדיט - Pixabay

מהי המטרה שעומדת מול עיניו של מעצב פנים מקצועי? כמובן שהיופי והאסתטיקה, יצירת תוצאה מרהיבת עין ומלאת שואו היא הראשונה בסולם הדרישות מכל מעצב פנים, אולם לא פחות מכך, כיום עולה וגוברת המודעות בקרב כל צרכן עיצוב פנים למטרות המשניות שניתן לקדם באמצעות עיצוב פנים ממוקד מטרה. מדובר באין סוף מטרות אישיות וכלליות, ממוקדות יותר וגם פחות, אשר מתפקידו של מעצב פנים לשלב אותם בעבודתו באופן המקצועי והמדויק ביותר. עבודת עיצוב פנים איכותית כיום נמדדת בפונקציונליות המושלמת של התוצר לא פחות מן האסתטיקה והאמירה האישית, ואין ספק שיש בכך רווח עצום לכל לקוח, בעיקר כאשר מדובר בעיצובי חללים רווחיים. בעולם המסמן לעצמו מטרות שונות בכל תחום בחיים יש לכך משמעות גבוהה אף יותר. מוטי מור מרגוליס מציע עיצוב פנים במרכז ובכל אזור אחר בארץ ברמת דיוק שלא ניתן להתחרות בה. תשאלו את הלקוחות שלנו.

מגדירים מטרות

אם חושבים על כך לעומק, הרי שלכל חלל ושטח נתון יש מטרה עצמית משלו בחיי המשתמשים בו. לחדר שינה זוגי ישנה המטרה הרומנטית, לחדר עבודה ישנה מטרת התפוקה הגבוהה ויעילות העובדים, ולאולם תצוגה ישנן מטרות שיווק. בעולם המודרני לכל שטח ישנה אף יותר ממטרה אחת, למשל, לחדר אמבטיה ישנה מטרת פינוק וספא מעבר למטרת הרחיצה לצורכי ניקיון, לחדר ילדים ישנה מטרת עידוד למידה ומצוינות מעבר למטרות החיים השוטפות, ועוד. בכוחו של מעצב הפנים להכניס אל התוצאה כלים מקצועיים ורגשיים שונים, אשר יקדמו את המטרות הייחודיות לשטח. כך לדוגמא עיצוב פנים למשרד פגישות הנהלה יכלול מצד אחד קו עיצוב נקי ומקצועי ומצד נוסף ישמור בכל פריט על פונקציונליות גבוהה המדויקת למטרות המשרד, מבחינת גודלו של השולחן, כמות הארונות, חלונות לפיקוח חיצוני, דיוק בהתאמת גובה הארונות והמדפים, ועוד. מן הצד השלישי הוא יבחר על פי מחקרים מוכחים את הצבעים, הדוגמאות והעיצובים שמבחינה פסיכולוגית נמצאו כמשפיעים על שיקול הדעת, על מערכות קשרים מקצועיות ועל שאיפה למצוינות ואופטימיות.

עיצוב בשירות הלקוח

יתרה מכל זאת, עבודה אישית מול הלקוח תייצר התאמה מדויקת לא רק למטרה כללית ידועה, כי אם למטרות הפרסונליות של החלל. כך למשל עיצוב פנים למסעדות עשוי להתקבל באינספור אפשרויות, חשוב להתאים את התוצאה לקהל היעד עליו חולם בעל המסעדה, לטעמים שהיא מתמקדת בהם, ולמגוון פרמטרים נוספים. דיוק בצרכי הלקוח יעניק עיצוב שישלים את האווירה ויהווה דחיפה עוצמתית להגשמת ייעודו של השטח.

חולמים על עיצוב שידייק אתכם? מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם במהירות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here