לעצב את הבית בסגנון מודרני

0
1183
קרדיט: שיר זלצמן

אחד הסגנונות הפופולאריים בעיצוב הבית בקרב הישראלים בשנים האחרונות הוא הסגנון המודרני. סגנון מינימליסטי ונקי, שדורש פחות רכישות של פריטים, פחות התעסקות במיקום הפריטים, ויוצר מראה נקי ומסודר. הרווחה הוא עיצובי וכלכלי כאחד.

העיצוב המודרני מתאים לכולם:

גם אם מחליטים לעצב רק חדר אחד בסגנון מודרני או את כל הבית, מדובר בסגנון עיצוב שמתאים לכולם. ברגע שבוחרים פלטת צבעים אחידה וברורה, ומספר רהיטים ופריטים מעוצבים ניתן להרכיב חדר מעוצב בצורה מינימליסטית ולא עמוסה אך כזו שתשאיר אימפקט חזק על כל מי שיכנס לחדר.

הסגנון המודרני מאופיים בקווים נקיים וישרים במקום קישוטיות מוגזמת, אלמנטים פשוטים וכמה שפחות דוגמאות. למרות שאחד האלמנטים ששולטים בסגנון הוא צורות גאומטריות, דווקא תוספת של כרית עם הדפס צבעוני ולא גאומטרי על ספה בצבע אחד או ציור גדול במיוחד על קיר לבן גדול וריק יכולים לעשות הרבה יותר רושם מאשר הרבה כריות בצבע אחיד או כמה ציורים פשוטים על הקיר. החוכמה היא לשלב חומרים שונים בצורה הטבעית שלהם- ציור צבעוני שאינו חד ממד ובולט מעט מהבד עם מסגרת מעץ, שולחן זכוכית עם רגליים ממתכת, העיקר שהחיבור ביניהן איכותי ונעשה בחוכמה.

כמה שיותר מרחבים פתוחים:

הדגש בסגנון המודרני הוא כמה שפחות שייתן כמה שיותר. לכן חללים פתוחים כמו מטבח, סלון ופינת אוכל הם החדרים הכי מתאימים לסוג העיצוב הזה. אלו שפחות אוהבים את סגנון העיצוב המודרני טוענים שהוא מייצר מראה קר ומנוכר אך ברגע שעושים זאת נכון דווקא המינימליזם עושה את העבודה ובגדול.

דוגמאות טובות לכך:

-כרית או כמה כריות צבעוניות על ספה בצבע אחיד

-קיר גדול לבן וריק עם ציור צבעוני במרכזו

-תאורה מרחפת או תאורה שקופה

-מעקות זכוכית

בעוד שני הראשונים מוסיפים צבע לבית שני האחרונים גורמים לחלל להרגיש ולהיראות רחב יותר ומואר יותר.

שילוב של פריטים מעץ- ברגלי הספה, בשולחן הגשה בסלון ואפילו במסגרת בולטת לציור- בצורתו הטבעית ולא בצביעה לצבע מסוים יכול להוסיף חמימות ותחושה ביתית. וכמו שכבר צוין- שילוב של טקסטיל צבעוני בהדפסים על כריות, בצבעים של הרהיטים ואפילו בוילונות.

קרדיט: שיר זלצמן

בחירת אלמנט וצבע:

אחד הכללים החשובים והעיקריים ביותר בעיצוב בסגנון מודרני הוא בחירת פלטת צבעים פשוטה וקבועה, כאשר לרוב מדובר בגווני מוקה שמנת, לבן אפור ושחור ובהם לשלב מעט צבע דומיננטי כמו כתום אדום או צהוב. ברגע שמעצבים את כל הבית סביב פלטת צבעים אחת ניתן להוסיף בכל חדר נגיעות צבע דומיננטי ולשדרג את המראה כולו ולהפוך אותו לחמים יותר ונעים יותר.

הכלל השני הוא בחירת אלמנט אחד מרכזי וסביבו לעצב את החדר במקום לבחור מספר אלמנטים ורהיטים מה שיכול לייצר עומס ובלגן. אם לדוגמא בוחרים ספה ומעצבים סביבה את השולחן, ציור לקיר, שטיח, ואפילו כריות ותאורה- כך ייווצר עיצוב אחיד יותר.

 

שיר זלצמן אמנית ישראלית
www.shirzalcmanart.com

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here