וילון רומאי ווילונות אחרים

0
2756
וילון רומאי ווילונות אחרים

וילון רומאי מהווה את אחד הסוגים האהובים והנמכרים ביותר מבין הוילונות החדישים כיום. הוילון הרומאי עשוי בד ומתאים הן לסלונים והן לחדרי שינה. צורתם של הוילונות הרומאיים גדולה ורחבה, והיא מתאימה לכן לחלונות הגלריה הפעורים לרוב בסלונים כמו גם בחדרי השינה, חלונות גדולים ורחבים שלעתים קרובות בגלל מיקום ועיצוב הבית ממוקמים מול שמש ישירה ויוקדת.

אולם הוילון הרומאי עשוי להתאים גם לחללים רבים נוספים. הוילון הרומאי נפוץ גם בחדרי שינה; רבים ממקמים את הוילון הרומאי האהוב עליהם דווקא בפינת האוכל, או במטבח; יש גם הנוהגים למקם את הוילון הרומי בחדר המחשב, חדר העבודה או חדר הישיבות במשרד.

מבנה וילונות רומאיים

צורתם של הוילונות רומאיים היא כשל וילונות בצורה אנכית ומרובעת. הם עשויים בדים רכים, נושמים ונעימים, בדומה למחיצות הפרדה בבתי אורז ועץ ביפן, ולא בצבעוניות זרחנית או מצועצעת כנהוג בוילונות אחרים. כאשר וילון רומאי פתוח במלואו הוא דומה לקיר רביעי, למלבן התלוי מפס האופק בתקרה בחיבורה לחלון ועד לחיבור החלון לרצפה.

פתיחתם של הוילונות הללו נוחה עד מאוד, והיא אפשרית הן ידנית באמצעות מנגנוני גלילה של חבלי הוילון, או בפתיחה חשמלית אוטומטית בלחיצת כפתור. עם גלילת הוילון וחשיפת החלון עולה הוילון מהרצפה ועד התקרה כשקפליו נגללים זה לזה ומתכווצים כלפי מעלה עד שהם מגיעים לקיפול וכווץ מלא ונדמים לפס לבן צמוד לתקרה.

הוילונות הרומאיים מגיעים במגוון עצום של בדים וצבעים, בהתאם לצורך. חלקם אטום ושקוף, חלקם חלק או מקושקש, עם או בלי הדפסים. שונים. הוילונות הרומאים עשויים להגיע בגוונים בהירים בכדי להתאים לריהוט, או ההפך – דווקא בכהים.

וילונות נוספים

אולם הוילונות הרומאיים אינם הוילונות היחידים כיום האפשריים לשימושים שכאלה. החפצים בשיק מודרני, בנראות ובחזות מעניינת וחדשנית, ובפוטנציאל עוצמתי לחיסום אור וטמפרטורה גבוהה – יחד עם רכות מובנית בעיצוב, עשויים לבחור גם בוילונות דומים לו, ואף שונים. אחד מהם הוא וילון הגלילה המתאים מאוד למשל להאפלה ולהצללה.

וילון הגלילה מאפשר הצללה מלאה של כל חלל, והוא עשוי להגיע במגוון צבעים. לעומתו ואיתו גם הוילון הוונציאני עשוי להוות מענה הולם לסוג דומה של צורך, בהצללה יחד עם נוחות וטעם אסתטי. הוילון הוונציאני אמנם מאפשר הצללה מלאה – ללא אטימות והחשכה מוחלטת, אך הוא עושה זאת לא רק במנגנוניים פעולה שונים – מכאניים או חשמליים – הוא גם מגיע במגוון חומרים שונים, ובניהם אלומיניום, עץ אלון, עץ אורן, פלסטיק דמוי עץ, ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here